Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس یکشنبه شب اعلام کرد که پس از گذشت هشت سال، سفارت خود را در لیبی بازگشایی کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «کارولین هورندال» سفیر انگلیس در لیبی در توئیتی خبر بازگشایی سفارت این کشور در طرابلس را داد.

هورندال بازگشایی سفارت کشورش در لیبی را دلیلی بر تعهد انگلیس به ادامه همکاری با لیبیایی‌ها و سازمان ملل با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار برای لیبی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل آگوست ۲۰۱۴، انگلیس سفارت خود را در طرابلس مانند سایر سفارت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیکی که پس از شروع جنگ داخلی در لیبی این کشور را ترک کردند، بست در حالی که بسیاری از این سفارت‌ها به تازگی پس از ثبات نسبی به طرابلس بازگشتند.

تحولات در لیبی در حالی دستخوش تغییرات شده که پیش تر نخست وزیر لیبی از آغاز گفت وگوی ملی با ابتکار عمل دولت به منظور ارتباط مستقیم با همه طرف‌ها و دستیابی به توافق ملی واقعی خبر داده بود.

رویدادهای اخیر در لیبی در حالی است که در یک سوی دیگر قضیه، تعداد زیادی از مردم لیبی اقدام به مهاجرت گسترده از این کشور کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۴ ماهه اول سال جاری ۴۴۶۱ نفر که اقدام به مهاجرت غیرقانونی از طریق لیبی کرده بودند به این کشور بازگردانده شدند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، سازمان ملل متحد ، طرابلس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس سازمان ملل متحد طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید