Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه سه کشور بلغارستان، مقدونیه و مونته‌نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف بستند، وزیر خارجه روسیه سفر برنامه ریزی شده خود به صربستان را لغو کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روسیا الیوم، روزنامه صربستانی "وچرنیه نووستی" گزارش داد بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو روز یکشنبه حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که عازم صربستان بود، مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه در صوفیه هم تایید کرد که بلغارستان از ارائه کریدور هوایی برای هواپیمای لاوروف خودداری کرده است.

در پی این اقدام وزیر خارجه روسیه سفر برنامه ریزی شده خود به صربستان را لغو کرد.

در واکنش به این مساله، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت بسته شدن حریم هوایی ۳ کشور اروپایی در مقابل هواپیمای سرگئی لاوروف که عازم صربستان بود به معنای بسته شدن کانال ارتباطی دیگری با روسیه است.

وی افزود: قرار بود هیئت روسی وارد بلگراد شود، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو حریم هوایی خود را بستند و به این ترتیب کانال ارتباطی دیگری با روسیه را مسدود کردند.

گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه، امتناع برخی از کشورهای اروپایی از اجازه به عبور هواپیمای از حریم هوایی خود به صربستان را نشان از یک حقارت سیاسی دانست.

کاراسین در بیانیه‌ای در تلگرام گفت: خودداری بلغارستان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از عبور هواپیمای لاوروف به صربستان احساسات بسیاری را برانگیخته است، یکی از آنها این است که اتحادیه اروپا معتقد است محاصره فیزیکی ارتباط بین نمایندگان روسیه و شرکای خارجی، اجماع موضع اروپا در قبال روسیه را تقویت خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین حریم هوایی خود خارجه روسیه مونته نگرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد