Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:02:56 GMT

قرارگاه خاتم بهره‌برداری از معدن آلبلاغ را پذیرفته است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۱۵۱۲

قرارگاه خاتم بهره‌برداری از معدن آلبلاغ را پذیرفته است

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سرنوشت معدن آلبلاغ اظهار کرد: تأخیر در برداشت از این معدن گلایه جدی مردم است و دولت باید هرچه سریع‌تر آن را تعیین تکلیف می‌کرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همکاری مردم مشکلات حفاظتی رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا ایمیدرو به دنبال مزایده گذاشتن این معدن بود، افزود: این روش باعث بی بهره ماندن مردم از آلبلاغ می‌شد اما اجازه این مسئله را ندادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور گفت: ایجاد شرکت تعاونی را برای جایگزین مزایده پیشنهاد دادیم؛ در کنار آن سرمایه گذار مطمئنی همچون قرارگاه خاتم برای سرمایه گذاری معرفی شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شمارش معکوس برای تعیین تکلیف آن شروع شده و سازمان ایمیدرو که گلایه زیادی از آن داریم، برای سرعت بخشیدن به اقدامات وعده داده است.

وی افزود: اگر ایجاد شرکت تعاونی ممکن نباشد می‌توان معدن را به قرارگاه خاتم واگذار کرد.

حسین پور تصریح کرد: شروطی از جمله سهام دار شدن مردم، فرآوری محصولات در اسفراین و پیشرفت پروژه‌های زیرساختی شهرستان از محل درآمدهای آلبلاغ به قرارگاه خاتم بیان شده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسات اولیه قرارگاه خاتم این موارد را قبول کرده تا در آینده نزدیک بهره برداری از معدن آغاز شود.

وی در انتها گفت: می‌توانستیم از طریق مزایده فوراً کار را جلو ببریم اما سودی به مردم نمی‌رسید.

کد خبر 5507236

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن آلبلاغ صنایع کوچک اسفراین امان الله حسین پور بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز ویروس کرونا قرارگاه خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد