Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به این که آمریکا مانع دستیابی لبنان به ثروت‌های دریایی این کشور می‌شود، تاکید کرد که این کشور با مقاومت خود قادر به استخراج نفت و گاز است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنانی طی یک مراسم یادبود که در جنوب لبنان با حضور «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان و همچنین جمعی از فعالان سیاسی و حزبی و اجتماعی و همچنین علمای این کشور برگزار شد  به موضوع پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پرداخته و اعلام کرد، طرفی که لبنان را از دستیابی به ثروت‌های نفتی و گازی خود بازمی‌دارد ایالات متحده است که با استفاده از روش‌ها و تهدیدها و مداخلاتش مانع دستیابی لبنان به ثروت‌های دریایی خود می‌شود، به ویژه در شرایطی که لبنان در سطح تصمیم گیری مناسب در موضع ضعف قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم صفی الدین در ادامه تاکید کرد، مداخله آمریکا یکی از مهمترین دلایل  جلوگیری از خروج لبنان از بحران‌هاست  و در داخل کشور نیز برخی از احمق‌ها و نادان‌ها در این کار به آمریکا کمک می‌کنند.  عملکرد سیاسی غلط و فساد حاکم بر لبنان از دهه‌های گذشته تا امروز کشور را به وضعیت فاجعه‌باری در سطح معیشتی و مالی و اقتصادی رسانده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با ابزارهای خود  و همچنین برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش می‌کند تا مسئولیت همه مشکلات و بحران‌ها در لبنان را به گردن حزب الله بیاندازد اظهار داشت، آمریکایی‌ها در این زمینه محاصره و تحریم علیه لبنان را افزایش  و از دهه هشتاد تا امروز مقاومت را مورد هدف قرار داده‌اند و این تحرکات آنها تا به امروز متوقف نشده است.

واکنش حزب الله به تجاوز کشتی صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان

 

این مسئول حزب الله افزود، علی‌رغم همه این هدف گیری‌ها و جنگ‌های مختلفی که دشمن به مقاومت تحمیل کرد اما نتوانست به اهداف خود برسد و دشمنان آنگونه که انتظار داشتند نتوانستند با محاصره،  مقاومت را در تنگنا قرار دهند. ما خواستار مذاکره و گفتگو میان طرف‌های مختلف برای نجات لبنان از بحران‌ها هستیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و لبنان با مقاومت خود  قادر است نفت و گازش را در دریا استخراج کند؛ حتی اگر آمریکایی‌ها این مسئله را نپذیرند.

از طرف دیگر «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد، درحالی که  همه دنیا علیه ما توطئه می‌کنند اگر ما کنار یکدیگر باشیم هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند به هدف خود علیه ما برسد. اما وقتی برخی  در داخل لبنان از هویت و آبروی خود دست می‌کشند و به دشمنان اجازه می‌دهند تا به تفرقه و نزاع  در لبنان دامن بزنند و همچنین فرصت‌های مناسب برای دستیابی به توسعه و ثبات اقتصادی و پولی و اجتماعی را تلف می‌کنند،  موقعیت‌های لبنان برای خروج از بحران از بین می‌رود.

محمد رعد خطاب به همه احزاب سیاسی در لبنان گفت، بیایید  شرکتی را با اراده خودمان انتخاب کنیم و درباره آن به توافق برسیم و بگذارید از این شرکت بخواهیم که در زمان و دوره مناسبی که ما تعیین می‌کنیم در آب‌های سرزمینی لبنان اقدام به اکتشاف گاز کند.  کسی که از نزدیک شدن دشمن صهیونیستی به این شرکت می‌ترسد بداند که ما پاسخ دشمن را می‌دهیم اما درست نیست کشورمان در گروگان جاه‌طلبی‌ها و برخی منافع حزبی و جناحی و همچنین ترس‌های کوچک قرار بگیرد.

این مقام حزب الله در پایان خواستار اجماع همه لبنانی‌ها برای حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی این کشور شده و بر ضرورت مقابله با توطئه‌های دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

روزنامه النهار لبنان صبح دیروز یکشنبه اعلام کرد که کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع «ENERGEAN POWER» برای استخراج گاز وارد میدان کاریش شده و از خط 29 گذشته و در5 کیلومتری خط 23 در منطقه مورد مناقشه است.

این روزنامه در گزارش خود افزود: به موازات ورود این کشتی، مقدمات برای پهلوگیری دو کشتی دیگر در این منطقه در حال انجام است: کشتی اول برای اطفای حریق «Boka Sherpa» و دومی کشتی «Aaron S McCal» برای انتقال خدمه و کارگران.

در همین باره، «بسام یاسین» رئیس سابق هیئت مذاکره‌کننده فنی نظامی در مرز دریایی جنوبی لبنان، به النهار گفت: اگر کشتی در شمال یا جنوب میدان کاریش پهلو بگیرد، این یک تجاوز محسوب می‌شود؛ زیرا میدان مشترک است. به همین دلیل هیچ طرفی [چه لبنانی و چه اسرائیلی] حق استخراج گاز از آن را ندارند.

وی تاکید کرد: لحظه‌ای که استخراج گاز انجام شود، به این معناست که این موضوع از معادلات سابق خارج شده است و بر این اساس، تبدیل به یک میدان مورد مناقشه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل حزب الله لبنان لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل حزب الله لبنان لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد