Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:39:09 GMT

عملیات ساختمانی ۱۶۳۰ واحد زلزله زده قطور خوی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۱۷۷۴

عملیات ساختمانی ۱۶۳۰ واحد زلزله زده قطور خوی پایان یافت

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: تاکنون بازسازی ۹۳ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله دو سال پیش منطقه قطور به اتمام رسیده و اقدامات برای تکمیل ۷ درصد باقیمانده نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری چهار هزار و ۵۰۰ واحد زلزله‌زده قابل اقدام در منطقه قطور پایان یافته است، گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بود که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای بازسازی اعلام آمادگی نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تأیید ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مربوط به زلزله‌زدگان بخش قطور در خوی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۸۲ فقره در مراحل مختلف به بانک‌های عامل معرفی یا تسهیلات مربوط به آنها، پرداخت شده است.

برزگر با اشاره به اینکه برای این میزان پرونده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای بازسازی شده، به آنها پرداخت شده است، اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پرداخت شده است.

برزگر ادامه داد: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از زلزله قطور در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش قطور شهرستان خوی پرداخت شده است.

روز یک‌شنبه چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتاً شدیدی لرزید که این موضوع در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها رأس دام، تخریب ۴ هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای دو شهرستان خوی و سلماس شد.

کد خبر 5507285

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی مناطق زلزله زده قطور بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز ویروس کرونا پرداخت شده میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام و تعیین تکلیف ۳۶ سامانه و زیرسامانه، عملیات پیش‌راه‌اندازی واحد اوره با اولویت خطوط زیرزمینی (UG) آغاز شد.

پارسا افزود: تکمیل عملیات راه‌اندازی این واحد منجر به افزایش یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت اسمی تولید اوره کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: سفارش گذاری آخرین سری تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل نهایی عملیات نصب و ساختمان این واحد انجام و با رسیدن راکتور اوره، عملیات راه‌اندازی این واحد وارد مرحله عملیاتی شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: افزایش تولید اوره کشور ضمن این‌که نقش به‌سزایی در امنیت غذایی صنایع پتروشیمی کشور دارد، ارزآوری بسیار بالایی نیز برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد