Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره اینکه دانشجویان شاهد و ایثاگر باید دو برابر دیگر دانشجویان تلاش علمی برای تحصیل بهتر انجام دهند، گفت: این بیشتر به دلیل آن است که آنها از هرگونه حاشیه نسبت به دریافت سهمیه مصون بمانند و ثابت شود که این دانشجویان دارای سهمیه در تحصیل علم نیز جایگاه بالایی دارند.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر عبدالرضا پازوکی در مراسم جشن توجیهی دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوش دانشجویان شاهد و ایثارگر حوزه پزشکی است، گفت: این دانشجویان باید دو برابر دیگر دانشجویان تلاش علمی و پژوهشی داشته و نوآوری و فناوری خلق کنند تا در قبال مسئولیت خون شهیدان سربلندی نصیب شان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مدیران دانشگاه نیز در برابر فرزندان شهدا مسئولیت دارند.

وی با اشاره مسئولیت سنگین دانشجویان شاهد و ایثارگر رشته های پزشکی در قبال بیماران خطاب به دانشجویان شاهدو ایثارگر عنوان کرد: دوران دانشجویی پزشکی با وجود ۷ سال تحصیل سخت؛ خیلی زود نیز سپری می شود و شما به عنوان دانشجوی پزشکی و فرزندان شهدا و ایثارگر که باید در بیمارستان ها بر بالین بیماران حضور بیابید و بسیاری از تفریحات خود چشم پوشی گرده و بیشتر زمان خود را برای خدمت بیمار، کمک به پرستاران و کادر درمان قرار دهید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: این تلاش علمی و خدمت بیشتر دانشجویان شاهد و ایثارگر پزشکی به دلیل آن است که آنها از هرگونه حاشیه نسبت به دریافت سهمیه مصون باقی بمانند و ثابت شود که دانشجویان دارای سهمیه در تحصیل علمی جایگاه بالاتری دارند و در خدمت به بیماران نیز به مانند پدران شهیدشان ایثارگری بیشتر از خود نشان می دهند.

پازوکی، با اشاره به اینکه دانشجوی پزشکی نباید خود را به آرزوی استخدام بعد از فارغ التحصیلی محدود کند، افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب به خصوص با نام گذاری سال ۱۴۰۱ که بر محوریت راه اندازی شرکت های دانش بنیان است، دانشجو و فارغ التحصیل پزشکی باید برای ایجاد اشتغال در جامعه همت کند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی مدیون خون شهدا و ایثارگران است زیرا خون آنها باعث استقلال کشور شده و با وجود چهار دهه تحریم و مشکلات اقتصادی کنونی، ایران پیشرفت های علمی زیادی داشته است که یک مورد شاخص آن، دستاوردهای پژوهشکده رویان در حوزه های علوم تولید مثل، سلول ‌های بنیادی، زیست‌فناوری و درمان ناباروری است که پژوهشگاه رویان در این زمینه سرآمد است و برحسب اتفاق، دانشمندان رویان از دانشجویان و تحصیل کردگان دانشگاه علوم پزشکی ایران به شمار می آیند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی گفت: این دانشگاه علاوه بر سابقه علمی و خدمت رسانی به مردم، به‌لطف وجود استادان بلندمرتبه با کسب رتبه های بین المللی براساس نظام رتبه بندی تایمز در جمع ۶۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشجویان علوم پزشکی ، انتخاب دانشجوی شاهد و ایثارگر نمونه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشجویان علوم پزشکی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز