Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:15:07 GMT

اشتغالزایی برای افزون بر ۳۰۰ نفر از زندانیان میناب

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۰۱۴

اشتغالزایی برای افزون بر ۳۰۰ نفر از زندانیان میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی صبح امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: ارتقای وضعیت زندان‌ها و زندانیان سراسر کشور در شمار اولویت‌های دستگاه قضا قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس دوره تحول و تعالی قضایی دوره تلاش گسترده برای پایین آوردن ورودی زندان‌ها با استفاده از روش‌هایی همچون مجازات‌های جایگزین حبس، جلوگیری از بازداشت موقت‌های غیرضروری و استفاده بیشتر از پابند‌های الکترونیک و اشتغالزایی از طرفی و تلاش برای رعایت بیشتر حقوق متهمین، مجرمین و زندانیان از سوی دیگر بوده که با ارتقای کیفیت خدمات تربیتی و اصلاحی در زندان‌ها نیز همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در راستای اجرای اولویت‌های پانزده گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه کاهش جمعیت کیفری و با هدف توانمند سازی زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای آنان، ۳۶ هکتار زمین کشاورزی در بخش راونگ شهرستان میناب با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال آماده‌سازی می‌باشد. 

 

قهرمانی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، تمامی فعالیت‌ها در این زمین کشاورزی، مکانیزه خواهد بود و در این راستا تا کنون علاوه بر نصب و راه‌اندازی تجهیزات آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، اقداماتی چون احداث خوابگاه برای زندانیان، تسطیح زمین، لایروبی و برقی نمودن چاه، تکمیل خطوط لوله‌کشی و انتقال آب و برق در این مجموعه زراعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از تخصص زندانیان و کمک آنان نیز در اجرای این طرح استفاده شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان در این مزرعه مشغول به کار می‌شوند که علاوه بر ایجاد درآمد برای آن‌ها در زندان، پس از رهایی نیز می‌توانند از این حرفه برای امرار معاش استفاده کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه در نتیجه کارآفرینی برای این تعداد از زندانیان، گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و اصلاح و جامعه پذیر شدن آن‌ها برداشته خواهد شد، یادآور شد: تولیدات این مزرعه، انواع محصولات کشاورزی خواهد بود که درآمد حاصل از فروش آن‌ها از طریق انجمن حمایت از زندانیان به حساب خود زندانیان و خانواده‌هایشان واریز می‌شود.

 

این مقام قضایی همچنین بیان داشت: زندانیانی به حالت اشتغال در این مزرعه فعالیت خواهند کرد که اولا جزو محکومین جرائم خشن و خطرناک و مخل نظم و امنیت جامعه نباشند و ثانیا در دوران تحمل حبس در زندان بسته نیز حسن اخلاق و رفتار آن‌ها مورد تایید شورای طبقه‌بندی قرار گرفته باشد.

قهرمانی تاکید کرد: حرفه‌آموزی به زندانیان و فراهم کردن زمینه اشتغال و درآمدزایی آن‌ها از جهات گوناگون از جمله کمک به خانواده زندانیان و پیشگیری از وارد آمدن آسیب بیشتر به زندانی و خانواده‌اش بسیار حائز اهمیت است و با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، بدون اشتغالزایی برای زندانی، تکمیل فرآیند اصلاح و تربیت او امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام /۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان اشتغال زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند