Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوعات مالی باعث می‌شود که در دنیای فوتبال نقل‌وانتقالات اتفاقات جذابی رخ بدهد، اما هزینه های کلان همیشه موفقیت را تضمین نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه پل پوگبا شش سال پس از پیوستن به منچستریونایتد به صورت رایگان با مبلغ ۸۹ میلیون پوند از منچستریونایتد جدا شد و یکی از بدترین نقل‌و انتقالات فوتبالی دنیای فوتبال را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد داریم بدترین معاملات گران قیمت نقل و انتقالات فوتبال جهان را با هم مرور می‌کنیم.هزینه‌های کلان همیشه موفقیت را تضمین نمی‌کند. در واقع، همانطور که در ادامه بیان می‌شود، تعداد زیادی از بزرگترین نقل و انتقالات تمام دوران اشتباهات بسیار پرهزینه‌ای را ثابت کرده‌اند.

۱۲- زلاتان ابراهیموویچ، اینتر به بارسلونا ۲۰۰۹:

همانطور که زلاتان ابراهیموویچ اولین کسی است که به شما می‌گوید، او یک اسطوره در دنیای فوتبال است. با این حال، انتقال او به بارسلونا به عنوان یکی از فاجعه بارترین معاملات تمام دوران شناخته می‌شود. به یاد داشته باشید، بلوگرانا فقط ۶۹.۵ میلیون یورو (۵۹ میلیون پوند / ۷۵ میلیون دلار) برای ابراهیموویچ به اینتر پرداخت نکرد، بلکه برگ برنده خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ (ساموئل اتوئو) را نیز به اینتر تحویل داد، که سپس به نراتزوری‌ها کمک کرد تا سه گانه را پس از حذف بارسا در نیمه نهایی، در این رقابت‌ها به دست آورند. در آن مرحله، رابطه مهاجم سوئدی با سرمربی وقت بارسا، پپ گواردیولا، کاملاً به هم خورده بود، به طوری که ابراهیموویچ، مرد کاتالان را متهم کرد که او "خودش را در مقابل ژوزه مورینیو"، مربی سابق خود، "برتر می‌داند". ایجنت مهاجم، مینو رایولا فقید، نیز گواردیولا را "بزدل" خطاب کرد و حتی پیش از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ به دنبال این مربی رفت. شایان ذکر است که ابراهیموویچ ۲۱ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند، اما آنچه در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم بدون شک بزرگترین درگیری شخصیتی در تاریخ فوتبال است.

۱۱- روملو لوکاکو، اورتون به منچستریونایتد ۲۰۱۷:

او که به لقب "بیگ روم" معروف است، ممکن است به زودی دو جایگاه را در لیست ما کسب کند زیرا، انتقال او به چلسی حتی بدتر از انتقال او به منچستریونایتد است. البته او هنوز زمان دارد تا شرایط را در استمفوردبریج تغییر دهد، اما این بسیار گویای این است که او در حال حاضر به دنبال پیوستن قرضی به اینتر است. با توجه به مبالغ مربوطه، آینده او نامشخص است، اما چیزی که می‌توان گفت، این است که دوران او در اولدترافورد یک فاجعه بود. لوکاکو احساس می‌کند که با او بد رفتاری شده است، درحالی که بسیاری از هواداران یونایتد، از جمله گری نویل، معتقدند که او نه آمادگی لازم را دارد و نه استعداد کافی برای هدایت خط حمله شیاطین سرخ را داراست. چیزی که همه ما می‌توانیم روی آن توافق داشته باشیم این است که پول ۷۵ میلیون پوندی (۹۴ میلیون دلار) پرداخت شده برای او، تبدیل به یک تجارت وحشتناک شد.

۱۰- کپا آریزابالاگا، بیلبائو به چلسی ۲۰۱۸:

گران‌ترین دروازه‌بان جهان از زمان ورود ادوارد مندی با کمتر از یک سوم قیمت در سال ۲۰۲۰، ذخیره بوده است. همانطور که قبلاً فاش شد، انتظار می‌رود کپا تابستان امسال انگلیس را ترک کند و دوران حضور او در چلسی احتمالاً برای همیشه فقط با کسب جام کارابائو همراه خواهد بود. اولاً، به دلیل امتناع از تعویض شدن در فینال ۲۰۱۹، و ثانیاً، به خاطر ناکامی در انجام یک سیو و سپس زدن ضربه‌ای تعیین کننده و بد پس از وارد شدن به زمین صرفاً برای ضربات پنالتی در رقابت جام کارابائو مقابل لیورپول.

۹- موراتا، رئال به چلسی ۲۰۱۷:

بسیاری از کارشناسان، نماینده آلوارو موراتا را بهترین فرد در تجارت می‌دانند. چگونه می‌توان توضیح داد که چگونه مهاجمی که به طور مداوم برای گلزنی تلاش می‌کند، به نقل مکان به باشگاه‌های بزرگ اروپا برای مبالغ قابل توجهی به کار خود ادامه می‌دهد؟ موراتا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ موفق شد ۱۵ گل لیگ برتر را به ثمر برساند، که چلسی را متقاعد کرد او را با ۶۰ میلیون پوند (۷۵ میلیون دلار) از رئال مادرید به خدمت بگیرد، اما این بهترین رکورد او در تاریخ لیگ برتر است. درواقع، ملی پوش اسپانیایی تنها ۱۶ گل در لیگ برتر در طول حضور ۱۸ ماهه عجیب و غریب خود در استمفوردبریج به ثمر رساند که در ژانویه ۲۰۱۹ کمتر هم شد، آن هم زمانی که به او اجازه داده شد به صورت قرضی به اتلتیکو مادرید بپیوندد تا شانس یک انتقال دائمی داشته باشد. مورراتا احساس می‌کرد که مطبوعات در دوران حضورش در انگلیس به سرعت از او انتقاد می‌کردند، اما با توجه به حجم هزینه‌ها نمی‌توان به آمار گل او به عنوان چیزی جز ناامیدی نگاه کرد.

۸- نیکلاس پپه، لیل به آرسنال ۲۰۱۹:

زمانی بود که به نظر می‌رسید نیکلاس پپه برای آرسنال خرید خوبی است، با این حال، پپه فصل گذشته یک گل به ثمر رساند و جای او در ترکیب اصلی مدت هاست که توسط بازیکنان جوان‌تر و بهتر گرفته شده است. بنابراین، آرسنال باید تلاش کند تا بخش قابل توجهی از پول ۷۲ میلیون پوندی (۹۰ میلیون دلار) که یک رکورد در نقل و انتقالات است و سال ۲۰۱۹ آن را پرداخت کرد، جبران کند، هرچند که این عمل اصلاً آسان نخواهد بود. استعدادهایی در آنجا وجود دارد، اما مدتی است که به طرز دردناکی مشخص شده است که توپچی‌ها برای بازیکنی که از فصل ۱۹-۲۰۱۸ در تیم حضور دارد، دستمزد زیادی پرداخت کرده‌اند.

۷- خامس رودریگز، موناکو به رئال ۲۰۱۴:

درست مانند هر کس دیگری در دنیای فوتبال، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، در طول راهیابی کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴، عاشق خامس رودریگز با چهره تازه و ماهر شد. با توجه به اینکه هافبک تهاجمی با چشمانی تیزبین برای گل‌های دیدنی، مدت‌ها آرزوی انتقال به سانتیاگو برنابئو را داشت، رقم خوردن این انتقال، اجتناب‌ناپذیر بود، بنابراین خامس به جدیدترین کهکشانی پرز تبدیل شد. او در اولین فصل حضورش در اسپانیا در برخی مواقع مانند یک فوق ستاره بازی کرد و فصل ۱۵-۲۰۱۴ را با ۱۷ گل در تمامی رقابت‌ها به پایان رساند. با این حال، در حالی که انتصاب زین الدین زیدان به عنوان مربی در سال ۲۰۱۶ نقطه عطفی مهم در تاریخ مدرن مادرید بود، عملاً پایان دوران حرفه خامس با لوس بلانکوس بود. او به ندرت زیر نظر این مریی فرانسوی بازی می‌کرد که در یک مقطع مدعی شد که خامس خواسته است در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو کنار گذاشته شود. در پایان، پس از چند سال حضور قرضی در بایرن مونیخ، و آخرین فصل بد که در آن او فقط ۸ بازی انجام داد، خرید ۸۰ میلیون یورویی (۶۸ میلیون پوند/۸۶ میلیون دلار) بی هزینه باقی ماند. تصویری عالی از اینکه او چقدر با روزهای ابتدایی فاصله دارد. ضمن اینکه سهام او پس از برنده شدن کفش طلا در جام جهانی برزیل، کاهش یافت.

۶- هری مگوایر، لستر به منچستریونایتد ۲۰۱۹:

هری مگوایر می‌تواند یک مدافع خوب در لیگ برتر باشد. او این را در لستر ثابت کرد. به یاد داشته باشید، حتی پپ گواردیولا نیز در سال ۲۰۱۹ می‌خواست او را به خدمت بگیرد. مگوایر ادعا می‌کند که به جای آن یونایتد را انتخاب کرده است، اما حقیقت این است که منچسترسیتی از قیمت بالای او غافلگیر شده است. آنها به سادگی احساس نمی‌کردند که مگوایر ارزش یک رکورد جهانی برای یک مدافع را دارد و این ثابت شده است. برخی از آزارهایی که مگوایر طی سه سال گذشته از سوی هواداران منچستریونایتد دریافت کرده است، همانطور که خود مدافع میانی گفته است، از "حد" عبور کرده است. اما نمی‌توان انکار کرد که دوره بدون جام او در اولدترافورد ناامید کننده و تلخ بوده است و مدت هاست که تصمیم برای کاپیتان شدن باشگاهش کاملاً مضحک به نظر می‌رسد. مثل اینکه نیاز به یادآوری دارید، یونایتد ۸۰ میلیون پوند (۱۰۰ میلیون دلار) برای مگوایر پرداخت کرد. آنها حتی اندازه نیمی از آن هزینه را در حال حاضر از مدافع خود خدمات مثبت دریافت نمی‌کنند. ممکن است همانطور که رافائل فن درفارت بیان کرد، اما این ملی پوش انگلیسی در رده کسانی قرار بگیرد که این پول زیاد باشگاه را هدر داده است.

۵- ادن هازارد، چلسی به رئال ۲۰۱۹:

انتقال ادن هازارد به رئال مادرید، انتقالی که ۱۰ سال در جریان بود، از لحظه‌ای که این وینگر برای تمرینات پیش فصل اضافه وزن داشت، محکوم به شکست به نظر می‌رسید. انصافاً در مورد هازارد، او با مصدومیت ناامیدانه ای ناکام بود، زیرا در طول مدت حضورش در چلسی وضعیت سلامتی تقریباً خوبی داشت. با این حال، حتی زمانی که او توانسته است یک سری بازی در اسپانیا داشته باشد، او تقلید بسیار ارزانی از بازیکنی است که هفت سال لیگ برتر را با درخشش‌هایش امیدوار کرده بود. هازارد چند جام مهم از جمله لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است، اما او به اندازه گرت بیل در قهرمانی مادرید در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نقش داشته است.

۴- پل پوگبا، یوونتوس به منچستریونایتد ۲۰۱۶:

منچستریونایتد در سال ۲۰۱۲ پل پوگبا را بیهوده از دست داد. ده سال بعد، این اتفاق دوباره تکرار شد. در مورد آن اشتباه نکنید، اکثر هواداران از اینکه به خوبی از شر بازیکنی خلاص می‌شوند خوشحال هستند که مدت هاست از کیفیت فوق‌العاده محروم بوده‌اند. در واقع، برخی از هواداران خشمگین، نه تنها هافبک فرانسوی را در جریان بازی لیگ برتر مقابل نوریچ در آوریل هو کردند، بلکه فریاد زدند "فرار کن، پوگبا! " با این حال، از دست دادن چنین دارایی باارزشی برای هیچ چیز، همچنان دردسرساز است. به هر حال یونایتد در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۸۹.۵ میلیون پوند، پوگبا را از یوونتوس به خدمت گرفت. حالا، پس از شش فصل، یک لیگ اروپا، یک جام کارابائو و یک رشته نمایش رقت انگیز، پوگبا در حال بازگشت به جایی است که از آنجا آمده است.

۳- عثمان دمبله، دورتموند به بارسلونا ۲۰۱۷:

جدایی شوکه کننده نیمار و رفتنش به پاری سن ژرمن در تابستان ۲۰۱۷، بارسلونا را در تنگنا قرار داد. بله، آنها پول بسیار زیاد و رکورد جهانی برای بازیکن برزیلی دریافت کرده بودند، اما همه باشگاه‌های جهان می‌دانستند که آبی اناری‌ها پول زیادی دارند و به دنبال جایگزینی هستند. در واقع، دورتموند بارسا را دید که با توپ پر روی جذب عثمان دمبله تمرکز کرده است. آنها با پرداخت ۱۰۵ میلیون یورو اولیه (۹۰ میلیون پوند / ۱۱۲ میلیون دلار) برای بازیکنی که فقط یک فصل خوب بوندسلیگا داشت، نهایتاً این خرید وحشتناک را انجام دادند. استعداد این ملی پوش فرانسوی قابل بحث نیست، اما پتانسیل او کاملاً محقق نشده است و او اکنون قرار است پس از پنج سال مصدومیت و بی انضباطی، با یک انتقال آزاد، بارسا را ترک کند.

۲- آنتوان گریزمان، اتلتیکو مادرید به بارسلونا ۲۰۱۹:

آنتوان گریزمان در سال ۲۰۱۸ نزدیک به بارسایی شون بود، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی (۸۶ میلیون پوند / ۱۰۷ میلیون دلار). اما او آن زمان بارسلونا را تحقیر کرد و سپس در پایان یک مستند ویدئویی که توسط جرارد پی که، مدافع بلوگرانا تهیه شده بود، پیشنهاد آنها را رد کرد. هواداران عصبانی بودند. آنها نمی‌خواستند بازیکن اتلتیکو مادرید بارسایی شود. با این حال، بارتومئو سال بعد به طور غیرقابل توضیحی به سمت گریزمان بازگشت و با پرداخت بند ۱۲۰ میلیون یورویی (۱۰۰ میلیون پوند / ۱۳۰ میلیون دلار) با امضای قرارداد بازیکن فرانسوی موافقت کرد، گویی مصمم به اثبات این موضوع است. این مهاجم همه فن حریف، لحظات خود را در نیوکمپ سپری کرد، اما لحظات شاد، بسیار کم بودند و او در سال ۲۰۲۱ به مادرید بازگشت و دوباره به صورت قرضی به اتلتیکو پیوست تا فرصت یک انتقال دائمی به روخی بلانکو را داشته باشد.

۱- فیلیپه کوتینیو:

او یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات تاریخ لیورپول و بدترین نقل و انتقالات در بارسلونا است. بلوگرانا موافقت کرد که ۱۲۰ میلیون یورو (۱۰۰ میلیون پوند / ۱۳۰ میلیون دلار)، به اضافه ۴۰ میلیون یورو (۳۴ میلیون پوند / ۴۳ میلیون دلار) پاداش‌های احتمالی، برای بازیکنی که خیلی هم به آن نیاز نداشت، بپردازند. آیا او یک مهاجم، یک هافبک یا چیزی در این میان بود؟ جوزپ ماریا بارتومئو مطمئناً هیچ ایده‌ای نداشت، اما بدون توجه به این موضوع، تمام تلاش خود را برای جذب بازیکن برزیلی انجام داد. مهم‌ترین سهم او در طول چهار سال حضورش در بارسا، زدن دو گل به کاتالان‌ها در زمان حضور قرضی در بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۰ بود. پس از گذراندن سال‌ها تلاش برای برگشتن کوتینیو به فرم خوب، آنها به او اجازه دادند که تنها با ۲۰ میلیون یورو (۱۷ میلیون پوند / ۲۱.۵ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۲ به استون ویلا بپیوندد، زیرا آنها ناامیدانه تلاش کردند تا نظم مالی را در نیوکمپ پس از ورشکستگی بسیار نزدیک در دوران بارتومئو برقرار کنند.

کد خبر 579768

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازیکن خارجی بازیکن فوتبال نقل و انتقالات فوتبال اروپا فوتبال اروپا تیم فوتبال رئال مادرید رئال مادرید تیم فوتبال بارسلونا بارسلونا لالیگا بایرن مونیخ تیم فوتبال بایرن مونیخ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نقل و انتقالات دنیای فوتبال میلیون دلار برای بازیکن میلیون پوند میلیون یورو ۱۰۰ میلیون ۵ میلیون لیگ برتر مدت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند

تیم فوتبال زنان بارسلونا برای چهارمین بار متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

به گزارش فارس،‌ تیم فوتبال زنان بارسلونا در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی به برتری 2 بر صفر رسید و راهی فینال شد.

آیتانا بونماتی، بهترین بازیکن سال فوتبال زنان در این مسابقه گلزنی کرد و مورد توجه اسطوره‌های آبی‌اناری‌ها مثل کارلس پویول نیز قرار گرفت.

تیم فوتبال زنان بارسلونا که در 3 سال قبل توانسته 2 بار فاتح اروپا شود، برای چهارمین بار متوالی راهی فینال شد.

در حالی که تیم فوتبال مردان بارسلونا شدیداً با مشکل مالی روبه‌رو و از رقیب خود یعنی رئال مادرید بسیار فاصله گرفته است ولی فوتبال زنان بارسلونا سلطه‌ای فوق‌العاده توانسته بر روی فوتبال اروپا ایجاد کند.

زنان بارسلونا امسال برای پنجمین بار متوالی قهرمان لالیگا خواهند شد و قرار است برای سومین بار نیز فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند.

دیگر دیدار نیمه نهایی فرداشب میان لیون و پاری سن ژرمن برگزار خواهد شد. دیدار رفت با برتری 3 بر 2 لیون به پایان رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دروازه بان فوتبال زنان آمریکا (عکس) فوتبال زنان (عکس)

دیگر خبرها

  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • چرا برناردو سیلوا دیگر اولویت نقل و انتقالاتی بارسلونا نیست؟