Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:10:55 GMT

افزایش تدریجی و قابل ملاحظه دما در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۲۱۷۸

افزایش تدریجی و قابل ملاحظه دما در خراسان‌جنوبی

فاطمه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر هفته جاری در استان شاهد افزایش تدریجی و قابل ملاحظه دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز و امشب نیز افزایش دما در استان محسوس و بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس دما برای ۲۴ ساعت آینده افزایش یافته و هوا گرم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی به شرایط جوی در استان اشاره کرد و گفت: شرایط جوی در این مدت نسبتاً پایدار پیش‌بینی شده و در برخی از نقاط مانند شهرستان نهبندان وزش باد، گاهی همراه با گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

لطفی یادآور شد: سردترین نقطه استان امروز سربیشه با کمینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس و گرم‌ترین نقطه استان دهسلم با بیشنه دمای ۴۰ درجه سلسیوس بوده است.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۱ و ۳۳ درجه سلسیوس گزارش شده، خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۲۴ درجه بوده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته یک درجه افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی لطفی هواشناسی گرمتر درجه سلسیوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر باران بر سر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی، گاهی افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و بارش پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به آخرین اجرای مدل‌ها امروز در برخی نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه ،فردوس، سرایان و زیرکوه  انتظار بارندگی را داریم .

کارشناس هواشناسی افزود:  به لحاظ دمایی نیز امروز و امشب افزایش نسبی دمای هوا را در منطقه پیش بینی می‌کنیم.

لطفی گفت: صبح امروز سردترین‌های استان بیرجند وسربیشه با کمینه دمای ۷درجه و روز گذشته گرمتربن نقطه استان ایستگاه بندان با بیشینه ۲۹ درجه گزارش شده است.

وی افزود: تغییرات دما در مرکز استان در گرمتربن ساعات دیروز ۲۲درجه سلسیوس ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان