Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور گفت: از ابتدای اسفند ماه حق آبه تالاب‌ها برای قوپی بابا علی و کانی برازان رها سازی شده که حدود ۸ میلیون متر مکعب تا کنون رهاسازی شده و در حال حاضر هر ۲ تالاب در وضعیت مناسب و خوبی قرار دارند و پرندگان برای تابستان گذرانی و جوجه آوری به این تالاب آمده اند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار بال انواع پرنده‌های مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب حضور دارند که اقدام به لانه سازی و تخم گذاری کردند جوجه‌ها هم سر از تخم بیرون آودند و شاهد جوجه آوری پرنده گان در این تالاب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این تالاب که نخستین سایت پرنده نگری کشور محسوب می‌شود یکی از با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان مهاجر و بومی در شمال غرب کشور نیز به شمار می‌رود.

تالاب بین المللی کانی برازان با ۱۰۵۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد قرار گرفته و هر ساله مسافران وگردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب کانی برازان تالاب قوپی باباعلی رها سازی حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حق آبه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حق آبه مصوب رهاسازی‌شده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالاب‌های درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حق آبه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تأمین خواهد شد.

کد خبر 6088778

دیگر خبرها

  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان