Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه رادیویی زیارت گفت: مراسم پایانی  جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که پس از انتشار فراخوان آن در کشور و ارسال آثار در سال ۹۸، قرار بود در همان سال برگزارشود به علت شیوع کرونا با حدود سه سال توقف مواجه شد، اما قرار است چهارشنبه ۱۸ خرداد در آستانه سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) با حضور مهمانان کشوری و استانی و همچنین برگزیدگان آن برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هادی افشار صفوی گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت‌های آستان‌های مقدس اهل بیت (ع) در کشور و تعدادی از مدیران کل و معاونان صدا مراکز صدا و سیما کشور به ویژه شهر‌های زیارتی از مهمانان این جشنواره در مشهد مقدس هستند.

۵۵ اثر برگزیده و ۸ اثر قابل تقدیر

او گفت: با اعلام فراخوان این جشنواره در ۲ بخش سازمانی و آزاد (مردمی)، ۸۹۴ اثر از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی ziarat.seda.ir و همچنین دو هزار اثر از طریق پویش " من رسانه حسینم " به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری این آثار در کمیسیون‌های تخصصی در مجموع ۵۵ اثربه عنوان برگزیده و ۸ اثر قابل تقدیر شناخته شده است.

مدیر شبکه رادیویی زیارت برنامه‌های ساده و ترکیبی، نمایش، پژوهش و نویسندگی، خبر، موسیقی، فضای مجازی و همچنین بخش ویژه سردار شهید سلیمانی را از بخش‌های این جشنواره اعلام کرد.

افشار صفوی افزود: نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت گامی مهم و ارزنده در تقویت و بهینه سازی موضوع زیارت و همچنین شناسایی استعداد‌های درخشان در این زمینه به شمار می‌رود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: شبکه رادیویی زیارت با توجه به ظرفیت عظیم بارگاه منور امام رضا (ع) در مشهد مقدس راه اندازی و با استقبال خوب مخاطبان در کشور روبرو شده که حضور گسترده شرکت کنندگان در نخستین جشنواره تولیدات زیارت در مدت کوتاهی پس از تاسیس این شبکه موید این ادعاست.

محسن نصر پور گفت: این شبکه رادیویی بجز تهران، شهر‌های زیارتی مشهد مقدس، قم و شیرازو همچنین بجنورد و بیرجند را تحت پوشش دارد.

او گفت: دارابودن رادیو نمای فعال و پخش برنامه‌ها از طریق گیرنده‌های دیجیتال سراسر کشور و حضور موثر در اپلیکیشن‌های ایران صدا و آپارات و همچنین پیام رسانهایی، چون سروش و ایتا و دیگر شبکه‌های مجازی از نقاط قوت آن است.


باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو زیارت جشنواره های رادیویی میلاد امام رضا رادیویی زیارت شبکه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند