Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان تهران با بیان اینکه برای تمام مدارس دولتی تهران پرونده ایمنی تشکیل می‌شود، گفت: ناایمن‌ترین بیمارستان کشور اخطار پلمب و تعطیلی دریافت کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی صالحی، دادستان تهران با اعلام بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در دادستانی تهران اظهار کرد: در این جلسه ناایمن بودن ساختمان‌ها از سوی رؤسا و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان، مهم‌ترین مشکل در این زمینه عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش مدیران آتش‌نشانی در دو سال گذشته حدود 930 فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی به اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متأسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش در پی نداشته است.

دادستان تهران تصریح کرد: طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن‌ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش‌نشانی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مالک هر ساختمان که با تأیید سازمان آتش‌نشانی واجد وصف ناایمن باشد، مکلف شود حداکثر ظرف دو هفته، علاوه بر ارتقای ایمنی و رفع خطر از ملک طبق دستورالعمل‌های آتش‌نشانی، تأییدیه نظام مهندسی از حیث ایمن بودن ملک از نظر سازه و ... را هم اخذ و ارائه کند.

وی افزود: در رابطه با وضعیت مدارس ناایمن مقرر شد؛ برای تمام مدارس دولتی تهران شامل 2 هزار و 420 مدرسه، پرونده ایمنی تشکیل شود و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقای وضعیت این مدارس اقدام کند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مکلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم‌خطر و ایمن تهیه و به سازمان آتش‌نشانی و نظام مهندسی ارائه کند و بازدید مشترک و تهیه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضای این کمیته با اولویت ساختمان‌های بحرانی و پرخطر انجام گیرد.

صالحی یادآور شد: در خصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز ضمن تشکیل کمیته مشترک شناسایی و ارتقای ایمنی، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی حداکثر ظرف دو هفته آینده فهرست و مشخصات تمام ساختمان‌های خود اعم از اداری، دانشگاهی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و ... را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم‌خطر و ایمن تهیه و به سازمان‌های نظام مهندسی و آتش‌نشانی ارائه کنند.

دادستان تهران تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که به هر دلیل امکان اصلاح وضعیت و ارتقای ایمنی ساختمانی وجود نداشته باشد؛ اعضای کمیته نظر خود مبنی بر پلمب و تعطیلی ساختمان را به سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطیلی ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسی استان تهران نیز عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی را از حیث عمل به تکالیف قانونی و اجرای دستورالعمل‌های آتش‌نشانی و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورده است.

یکی از تکالیف اصلی دادستان‌ها "پیشگیری از وقوع جرم" است/ ساخت ساختمان ناایمن که منجر به مرگ کسی شود قطعاً "جرم" است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان تهران دادستانی تهران دادستان تهران دادستانی تهران سازمان آتش نشانی دادستان تهران آموزش و پرورش پلمب و تعطیلی ارتقای ایمنی نظام مهندسی آتش نشانی ساختمان ها علوم پزشکی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟