Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: مدیریت هوشمند جاده‌های استان توسط ۲۸ سامانه نظارت تصویری انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید سهرابی صبح امروز در حاشیه بازدید از سامانه‌های نظارت تصویری جاده‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان به 28 دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که به صورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا درصورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود:  نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

65 دستگاه دوربین نظارتی در پایانه مرزی ماهیرود نصب شد‌90 دوربین نظارتی جدید در قم نصب شدتهران چند دوربین نظارتی دارد؟

وی به فعالیت سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مردم می‌توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راهها مطلع شوند.این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی 141 بر روی گوشی‌ها بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت راههای استان به صورت لحظه‌ای رصد کنند.

 معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال دو میلیون و 250 هزار مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوری که شاهد رشد 33 درصدی تردد در ورودی - خروجی استان بوده‌ایم.

وی یادآور شد: بر اساس اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، در حال پیگیری نصب هشت دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان افزوده می‌شود.

سهرابی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از  17 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی خراسان جنوبی توسط 174 سامانه هوشمند حمل و نقل رصد می‌شود.

انتهای پیام/ 252/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوربین نظارت نظارت تصویری خراسان جنوبی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا