Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به نقش موثر تجار در افزایش حجم معاملات ایران و قطر، از امضای سند حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی ایرانی و قطری در اجلاس هشتم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو شب گذشته به منظور برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر وارد دوحه شد تا توافقات دو کشور را که بنیان آن در سفر اسفندماه رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور گذاشته شد را پیگیری کرده و به گام‌های عملی‌ نزدیک‌تر سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو در جریان سفر خود به قطر به منظور شرکت در اجلاس هشتم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در دوحه، شب گذشته در دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی در قطر، با اشاره به پتانسیل بالای بخش خصوصی در کشورهای همسایه، اظهار کرد: بخش خصوصی پتانسیل و نقش بسیار موثری در افزایش حجم معاملات و تبادلات دارد و می‌تواند در روابط اقتصادی دو کشور نیز تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر توسعه مناسب روابط ایران با همسایگان به‌ویژه روابط مثبت سیاسی دو کشور ایران و قطر افزود: قطعا با این سطح همکاری دو کشور، مهم‌ترین هدف ایران پشتیبانی از بخش خصوصی ایرانی در توسعه روابط اقتصادی با قطر است.

وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با بیان اینکه بازار قطر بازاری بکر برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه در دنیای اقتصادی امروز، وجود بازاری مفید، مطمئن، پایدار و دارای پتانسیل برای تجار است.

وی حضور مشاور حقوقی محلی برای همراهی و مشاوره در امضای قراردادهای اقتصادی را ضروری دانست و گفت: قطعا در اجلاس هشتم یکی از اسناد مهم امضا شده در خصوص ‌حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی ایرانی و قطری برای توسعه همکاری‌ها خواهد بود.

طبق اعلام وزارت نیرو، کمیسیون مشترک دو کشور در قالب پنج کمیته تخصصی یعنی «کمیته اقتصادی، بازرگانی و صنعتی»، «کمیته بانکی و مالی»، «کمیته حمل و نقل و فناوری اطلاعات»، «کمیته علمی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری» و سرانجام «کمیته آب و انرژی» تفاهم‌نامه‌ها و توافقات دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد و زمینه‌های لازم را برای پیشبرد توافقات و اقدامات عملی فراهم خواهد آورد.

در این سفر نمایندگانی از 10 وزارتخانه و دستگاه دولتی همچون وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین معاونان بسیاری از وزارتخانه‌های دولتی، وزیر نیرو را همراهی می‌کنند، این در حالی است که میزبانی قطر در مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 در کنار ظرفیت‌های همکاری‌های موجود، زمینه همکاری‌های جدیدی را برای دو کشور دوهمسایه فراهم آورده است، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود مناطق آزاد ایران همچون جزایر زیبای کیش و قشم بتوانند در اواخر آبان‌ماه 1401 و همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، میزبان اردوهای تمرین برخی تیم‌های اعزامی به مسابقات قطر و همچنین گردشگران و علاقه‌مندانی باشد که برای تماشای مسابقات، راهی محل برگزاری جام جهانی فوتبال سال 2022 می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر وزارت نیرو علی اکبر محرابیان اخبار قطر وزارت نیرو علی اکبر محرابیان بخش خصوصی ایرانی کمیسیون مشترک ایران و قطر وزیر نیرو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا