Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال ۷۰ درصد از مشترکان برق این کلانشهر الگوی مصرف را رعایت کردند و میانگین مصرف آنها در ماه کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف بود.

به گزارش قدس آنلاین، حسن حشمتی  افزود: الگوی مصرف برای ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای ماه های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی اضافه کرد: زمانی که ۷۰ درصد از مشترکان یک کلانشهر الگوی مصرف را رعایت کنند این نسبت برای شهرهای کوچکتر افزایش می یابد و درصد بیشتری از مشترکان آن شهرها نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام دارند. معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: شرکت توانیر تشویق قابل توجهی را برای مشترکان در ماه های گرم سال در نظر گرفته است به طوری که اگر مشترکی سقف الگوی مصرف را رعایت کرده و قبض مصرفی اش نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته باشد به ازای کاهش هر یک کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان از هزینه برق مصرفی اش کسر می شود. وی در خصوص لزوم رعایت الگوی مصرف توسط ادارات افزود: در تصویب نامه هیات وزیران در ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، یک سری سیاستها برای مصرف برق صاحبان صنایع و دستگاه های اجرایی تدوین و ابلاغ شد که طبق آن ادارات و بانکها موظف هستند در ماه های گرم سال در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد از مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند. وی اظهار داشت: شرکتهای برق در سراسر کشور نیز موظف هستند ادارات و دستگاه های اجرایی را پایش کرده و به نهادهایی که طبق تصویب نامه هیات وزیران عمل نکنند، هشدارهای لازم را به آنها بدهند. سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: هنوز برای دادن هشدار نسبت به مصرف برق زیاد ادارات در خراسان رضوی زود است زیرا خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته گرمای زودرس در استان رخ نداد و از خرداد ماه آرام آرام هوا در حال گرم شدن است و این موضوع، مصرف برق از محل وسایل سرمایشی را نیز کاهش داده است. حشمتی افزود:هم اینک مشکلی در تولید برق نسبت به میزان مصرف در شبکه وجود ندارد و دولت نیز سیاستهای تشویقی و فرهنگی را برای بخشهای صنایع و کشاورزی به لحاظ مدیریت مصرف اتخاذ کرده و در تلاش است تا کمبود تولید در ایام اوج مصرف را مدیریت کند تا بخش خانگی دچار خاموشی نشود. وی اضافه کرد: پارسال به دلیل گرمای زودرس، نیروگاه ها مجبور شدند که بدون انجام تعمیر و نگهداری به تولید برق مشغول شوند و این مهم فشار مضاعفی را بر نیروگاه ها وارد کرد اما امسال که شرایط آب و هوایی بهتر است نیروگاه ها نیز به موقع توانسته اند دوره تعمیر و نگهداری خود را پشت سر بگذارند. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق مشهد الگوی مصرف را رعایت کیلووات ساعت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

بر اساس اعلام بانک مرکزی،‌ چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۶,۹۲۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۹.۲ درصد و از نظر مبلغ، ۱۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد؛ استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است؛ از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است؛ این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

منبع: فارس

کد خبر 749879

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته