Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی نیازی امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال یک اتفاق ویژه ای افتاد که شاید تجربه کاری ما چنین شرایطی را نشان نمی‌دهد؛ اتفاقات اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین قیمت جهانی اغلب کالاها افزایش یافت. ثبت سفارش کالاها نسبت به دی و بهمن افزایش یافتندکه نشان دهنده افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف اعم از مواد غذایی و محصولات پایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت افزود: در کنار این موضوع نرخ ارز گمرکی از ۴۲۰۰ تومانی به ای تی اس تبدیل شد، دستمزدها افزایش یافت و یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شد که در نتیجه همه این مسائل قیمت کالاها در کشور افزایش یافت.

وی ادامه داد: از بهمن پارسال بسته‌های حمایت از تولید تدوین شد که بخش اعظمی در ستاد اقتصادی دولت تصویب شد که باید بخشی از آنها در هیأت وزیران هم تصویب شود و بخشی دیگر نیز نیاز به مجوز سران قوا دارد که مطرح شده و چند حکم خوب گرفتیم که یکی از آنها رفع مشکل انباشت بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی است. طبق مصوبه سران قوا مدت زمان بدهی مالیاتی از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یافت. از این طریق می‌توان به احیای واحدها نیز اقدام کرد.

نیازی گفت: همچنین از سران قوا مصوبه‌ای گرفتیم که اگر بنگاهی برای ورود با بازار سرمایه اقدام کند صرفاً حساب‌های مالیاتی ۳ سال گذشته بررسی می‌شود و به دوره قبل از این ۳ سال کاری ندارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نقدینگی موجود در جامعه، مصوبه دیگری است که از سران قوا گرفتیم که در صورت استفاده از این نقدینگی معادل نرخ شورای پول و اعتبار از مالیات معاف است؛ یعنی اگر کسی در بخش تولید تأمین مالی خارج از نظام بانکی تا ۱.۲ دهم برابر عقود مشارکت از مالیات معاف است.

نیازی تصریح کرد: طبق اعلام بانک مرکزی در سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت اعطا شده است که بخش اعظمی از آن استهمال تسهیلات قبلی بوده است. امسال باید ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به عدد پارسال اضافه شود.

معاون وزیر صمت در مورد تأمین مالی زنجیره‌ای، گفت: بانک مرکزی در حال کمک برای فعال سازی تمام بانک‌ها برای اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای است؛ به عنوان نمونه ۲,۵۰۰ میلیارد تومان در قالب این طرح به صنعت خودروسازی تسهیلات دادیم.

وی اظهار کرد: امسال برنامه داریم که بالای ۳۰ درصد از تسهیلات بانکی از طریق تأمین مالی زنجیره‌ای انجام شود.

نیازی گفت: در بخش بیمه و تأمین اجتماعی پیشنهاداتی برای حمایت از تولیدکنندگان و بنگاه‌ها شده است که در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر صمت در مورد ایرادات قرعه کشی خودرو، افزود: در برنامه کاری ما حذف قرعه کشی خودرو است که پیش نیاز آن تجمیع قرعه کشی بود.

وی در خصوص احیای معادن و صنایع، گفت: در حوزه صنعت و معدن طرح احیای واحدها را دنبال می‌کنیم. مالیات یکی از موانع احیا بود که با مصوبه‌ای که از سران قوا گرفتیم، امیدواریم مسیرِ احیا تسهیل شود. در مورد سرمایه در گردش و تأمین مالی هم، همانطور که گفتم اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

معاون وزیر صمت در مورد ارتقای تولید دانش بنیان در وزارت صمت، با بیان اینکه تحقیق و توسعه اولویت است، اظهار کرد: هفته گذشته این برنامه منتشر شد. در حدود ۲۰ حوزه باید با صورت متمرکز عمل کنیم که برخی نیاز به قانون و برخی نیاز به مصوبه هیأت وزیران دارد که بخشی تدوین شده و در خردادماه با هیأت وزیران ارسال می‌شود. با وزارت علوم هم تفاهم نامه‌ای یه زودی امضا می‌کنیم که در حوزه تحقیق و پژوهش است. با کمک وزارت آموزش و پرورش نیز برای تربیت نیروی انسانی همکاری خواهیم کرد.

کد خبر 5507433 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رفع موانع تولید مرکز مدیریت راه های کشور سازمان امور مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی مالیات اوپک پلاس جاده چالوس جواد اوجی شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت نفت بازار متشکل ارزی مالیات بر سپرده بانکی علی اکبر محرابیان وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی افزایش یافت تأمین مالی وزیر صمت سران قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی