Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار شناسایی و تعیین تکلیف ۲۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در این جزیره شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کیش،  مهدی کشاورز امروز در نشستی مرتبط با امور زیرساختی جزیره و مسکن با اشاره به سفر اخیر نماینده مردم غرب هرمزگان به این جزیره اظهار داشت: همان‌طور که همگان می‌دانیم امروز اموری همانند مسکن و هزینه‌های اجاره در کیش به موضوعی قابل دغدغه برای تمام شهروندان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در کیش در بعد موضوع مسکن و واحدهای صنفی به طور جد دنبال می‌شود یادآور شد: شناسایی و تعیین تکلیف 20 هزار واحد خالی از سکنه در جزیره از موضوعاتی که باید طور جد مورد تمرکز و توجه قرار گیرد چرا که این این مسئله می‌تواند وضعیت مسکن در جزیره و بازار آن را شفاف‌تر سازد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ادامه داد: علاوه بر اینگونه اقدامات برای سامان‌دهی و منطقی‌سازی اجاره‌بها در کیش نیازمند پیگیری جدی دلایل افزایش اجاره‌بها و ساخت واحدهای جدید و همچنین شناسایی افراد خاص و دچار مشکل در باب تامین اجاره بهای مسکن هستیم.

وی تاکید کرد: با هماهنگی‌هایی که با مقامات قضایی و سایر مقام‌های مربوطه در جزیره صورت گرفته متعادل‌سازی اجاره‌ها و توجه به اجرای دقیق قانون افزایش 15 درصدی و جلوگیری از تخطی از این قانون مدنظر قرار گرفته است که در این راه از کیشوندان نیز توقع می‌رود که تابع این قانون باشند و در صورت مشاهده تخلف گزارش لازم را به بخش‌های مربوطه ارائه دهند.

به گزارش تسنیم طی ماه‌های اخیر با افزایش قابل توجه اجاره بها در حوزه واحدهای مسکونی و تجاری در کیش به چالشی قابل توجه تبدیل شده به نحوی که این موضوع مورد توجه دستگاه قضایی در کیش و سازمان‌هایی همانند تعزیرات و ... نیز قرار گرفته است.

افزایش قابل توجه اجاره بها و آن‌چیز که تخطی و نادیده گرفتن قانون افزایش 15 درصدی سالیانه اجاره بها در کیش عنوان داده می‌شود، سبب بروز مشکلاتی فراوان برای ساکنان مستاجر شده است.

طی روزهای گذشته نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خبر از اختصاص و اجرای طرح نهضت مسکن ملی در کیش داده بود و آنطور که بیان شده است گویا وزارت راه و شهرسازی قصد جانمایی لازم در این راستا را دارد.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس: باید فکری برای ‌نظارت بر ساخت‌و‌سازها ‌در کیش شودواریز 16200 میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن"اجاره‌داری حرفه‌ای" اسیر وعده‌های توخالی/ چرا موجران به مصوبه سقف اجاره مسکن عمل نمی‌کنند؟

کیش 91 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 40 هزار نفر جمعیت دارد، حساسیت محیط زیستی سواحل و اراضی میانی جزیره و تابعیت ساخت و سازها از طرح جامع و مشخص بودن قسمت‌های مسکونی در قالب شهرک‌های تعریف شده همواره ارزش و قیمت ملک در جزیره را نسبت به سایر نقاط کشور ویژه‌تر کرده است.

موضوع واحدهای خالی از سکنه که توسط افراد توانمند ساکن سایر شهرها برای استفاده فصلی و سرمایه‌گذاری خریداری و اغلب خالی از سکنه است موضوعی است که با تمام ناشفافی مورد توجه مقامات سازمان منطقه آزاد قرار گرفته است، موضوعی که در صورت شفاف شدن می‌تواند جلوی ساخت‌ و سازها به بهانه تامین و جبران کمبود مسکن را بگیرد.

انتهای پیام/7558/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خالی از سکنه اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن