Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پل برند» سردبیر «آی‌تی‌وی» انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور با رای اعتماد مواجه شود و شورشیان در حزب محافظه‌کار وی منتظر اعلام این خبر در صبح روز دوشنبه (ششم ژوئن) هستند.

پل برند در توییتر نوشت: شورشیان محافظه‌کار انتظار دارند سِر گراهام برَدی امروز صبح بیانیه‌ای صادر و اعلام کند که به بوریس جانسون رای عدم اعتماد داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، فقط این نماینده ارشد جزئیات دقیق را می‌داند، اما آنقدر قطعی است که به گفته همه، رای‌گیری به جریان افتاده است. 

شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» هم گزارش داد نمایندگان محافظه‌کار شورشی می‌گویند انتظار دارند رای عدم اعتماد به بوریس جانسون در روزهای آینده برگزار شود. نامه‌های عدم اعتماد به نخست‌وزیر باید توسط ۵۴ نماینده محافظه‌کار ارسال شود تا چالش ایجاد شود.

طبق این گزارش، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اسکای نیوز نشان می‌دهد که ۲۸ محافظه‌کار علناً خواستار استعفای جانسون شده‌اند و چند نفر دیگر موقعیت او را زیر سوال برده‌اند.

«پل اسکالی» معاون وزیر بازرگانی عصر یکشنبه گفت که ممکن است رای اعتماد برگزار شود، اما پیش‌بینی کرد که نخست‌وزیر با این چالش مقابله خواهد کرد. روند ایجاد رای‌گیری نامعلوم است و تنها سر گراهام بردی نماینده ارشد که ریاست کمیته محافظه‌کاران ۱۹۲۲ را برعهده دارد می‌داند چه کسانی نامه ارسال کرده‌اند.

یکی از نمایندگان محافظه‌کار موافق برگزاری رای اعتماد به اسکای نیوز گفت که احتمال می‌دهند این رای‌گیری در این هفته برگزار شود، اما افزود آگاهی از جزئیات دقیق آن دشوار است زیرا این یک نمایش «ارگانیک و کاملاً غیر سازماندهی شده» از نگرانی نمایندگان عقب‌نشین (نمایندگانی که در حزب خود مقام مهمی ندارند) است.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، اوایل سال، پیش‌بینی مربوط به چالش قریب‌الوقوع رهبری جانسون محقق نشد و یکی از نمایندگان مجلس که نامه‌ ارسال کرده هشدار داد که هر چیزی ممکن است در روزهای آینده رخ دهد. در حال حاضر، پیشنهاداتی وجود دارد که باید جلسه رای اعتماد تا اواخر ماه میلادی جاری به عقب انداخته شود تا احتمال برکناری جانسون به حداکثر برسد.

پیش‌تر، نخست‌وزیر انگلیس با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» گفت، استعفا نخواهد داد. جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت، مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده را می‌پذیرد اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد. نخست‌وزیر انگلیس که نسخه‌ای از گزارش تخلفات خود و اعضای دولتش درخصوص نقض قوانین محدودکننده کرونایی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده مدعی شد متأسف است اما نمی‌دانسته قانون‌شکنی کرده است.

این در حالی است که تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا را زیر سوال برده است. 

در تصاویر تازه منتشر شده از این مراسم، بوریس جانسون همراه با بطری‌های مشروبات الکلی  و برخی افراد دیگر مشاهده می‌شود. این در حالی است که در آن زمان، مهمانی با افراد خارج از خانواده ممنوع بود و هشت روز قبل از آن نیز  قرنطینه در انگلیس به دلیل افزایش موارد ابتلا  کووید-۱۹ بازگردانده شده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوریس جانسون پارتی گیت رای اعتماد بوریس جانسون رای اعتماد محافظه کار عدم اعتماد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که چند کشور غربی در مجموعه‌ای از اقداماتی که در نشست دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان بررسی شد، کاهش فروش تسلیحات و اعمال محدودیت برای تحویل فناوری‌ها به اسراییل را پیشنهاد دادند.

به نوشته حُریت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شماری از کشورهای اروپایی در نشست ریاض در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، درباره اقداماتی که ممکن است علیه اسراییل و کشورهای حامی دولت صهیونیسی در جنگ غزه اعمال شود، گفتگو کردند.

بنابر گزارش حُریت، این بحث با هدف مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بسته «عناصر فشار» بود که شامل پیشنهادی درباره محدودیت های فضای هوایی، از جمله موارد دیگر است.

پیشتر نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که گروهی متشکل از بیش از ۹۰ وکیل آمریکایی، از جمله دست‌کم ۲۰ وکیل از کابینه دولت از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواستند «کمک‌های نظامی به اسرائیل را به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه متوقف کند؛ اقداماتی که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.»

کد خبر 6093218

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند