Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:42:27 GMT

راهنمای جامع بیمه شخص ثالث و بدنه

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۵۰۹

راهنمای جامع بیمه شخص ثالث و بدنه

برطرف کردن خسارات مالی با استفاده از بهترین بیمه شخص ثالث فقط برای شخص ثالث امکان پذیر است. یعنی راننده مقصر، نمی تواند با استفاده از این نوع بیمه، خسارات مالی خود را جبران کند و ممکن است از این نظر متحمل فشار مالی زیادی شود. از طرفی بیمه شخص ثالث خسارات جانی، دو طرف حادثه را جبران خواهد کرد.

اما برای رفع خسارات مالی ناشی از حادثه، برای راننده مقصر باید چه کار کرد؟ در این مورد همانطور که گفتیم، نمی توان از بیمه شخص ثالث استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مواقع می توان از خدمات بیمه بدنه استفاده کرد. بیمه بدنه این امکان را به راننده مقصر می دهد تا خسارات مالی خود را به طور کامل جبران کند.

به طور کلی می توان این طور بیان کرد که با دریافت بهترین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، چه در صورت تقصیر و چه در صورت عدم تقصیر، نیازی نیست نگران جبران هزینه های مالی و جانی خود باشید. البته متاسفانه بسیاری از افراد، به دلیل هزینه های تقریبا بالای بیمه های شخص ثالث و بدنه، ترجیح می دهند از خرید بیمه بدنه خودداری کنند و تنها بیمه شخص ثالث که خرید آن الزامی است را خریداری کنند.

چطور بیمه شخص ثالث بخریم؟

حال که با ضرورت خرید بیمه شخص ثالث آشنا شدیم، بهتر است نحوه خرید و دریافت آن را نیز آموزش ببینیم. برای خرید بیمه شخص ثالث ابتدا لازم است مدارکی تهیه کنید. مدارک شناسایی خودتان و خودرو شما از جمله این مدارک محسوب می شوند. سپس می توانید از طریق حضوری و یا اینترنتی نسبت به خرید بیمه شخص ثالث اقدام نمایید.

برای خرید حضوری بهترین بیمه شخص ثالث باید به دفاتر و شعبه های ارائه خدمات بیمه های مختلف مراجعه کنید. شما با مراجعه به این دفاتر و ارائه مدارک مربوطه، فرم هایی دریافت خواهید کرد. پس از پر کردن فرم های مربوطه و پرداخت هزینه های لازم برای بیمه نامه، می توانید بهترین بیمه شخص ثالث مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای خرید غیر حضوری و اینترنتی بهترین بیمه شخص ثالث نیز می توانید، از طریق وب سایت های مختلف از جمله بیمه باما (bimebama.com)، اقدام نمایید. در این گونه خرید نیز تمامی مراحل خرید حضوری به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. برای مثال لازم است مدارک خود را به صورت اینترنتی بارگذاری کنید و یا پرداخت هزینه مربوط به بیمه را از طریق درگاه های اینترنتی انجام دهید.

لازم به ذکر است، برای خرید بیمه شخص ثالث حتما نیاز به پرداخت نقدی و یکجای کل مبلغ بیمه ندارید. شما می توانید بخشی از مبلغ را پرداخت کرده و مابقی را طبق قرارداد طی چند قسط پرداخت نمایید. البته معمولا شرکت های بیمه برای پرداخت قسطی بیمه از شما ضمانت نامه هایی مانند سفته و یا چک دریافت می کنند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در صورت پرداخت یکجای مبلغ حق بیمه، از تخفیف بسیار خوبی برخوردار خواهید شد.

محاسبه حق بیمه شخص ثالث در سال 1401

محاسبه بیمه شخص ثالث معمولا به موارد متعددی بستگی دارد. تمامی این عوامل می توانند روی نرخ بیمه شخص ثالث تاثیر گذار باشند. در ادامه این عوامل را به طور کامل شرح خواهیم داد.

مورد اول اعلام نرخ پایه از سوی بیمه مرکزی ایران است. سازمان بیمه مرکزی طبق نرخ دیه اعلام شده در ماه حرام، مبلغی را به عنوان حق بیمه پایه برای افراد در نظر می گیرد. این نرخ دیه هر ساله توسط قوه قضاییه اعلام می شود. طبق اعلام قوه قضاییه در سال 1401، میزان دیه تعیین شده برای هرفرد در ماه های حرام 800 میلیون تومان و در ماه های غیر حرام 600 میلیون تومان می باشد. با توجه به این نرخ، بیمه مرکزی حداقل و حداکثری برای سقف خسارات مالی بیمه شخص ثالث تعیین می کند. در حال حاضر و در سال 1401 میزان حداقل این بیمه 20 میلیون تومان و حداکثر آن 400 میلیون تومان می باشد. مورد دوم تاثیرگذار بر نرخ بیمه شخص ثالث، تخفیف های مختلف و جرایم متفاوتی است که به راننده تعلق می گیرد. این تخفیفات و جریمه ها می توانند مبلغ حق بیمه را کاهش و یا افزایش دهند. تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد از مهم ترین این موارد به شمار می روند. نوع کاربری و نحوه استفاده از وسیله نقلیه نیز در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است. در صورتی که از خودرو استفاده شخصی کنید، نرخ و هزینه آن کمتر از زمانی خواهد بود که خودرو کاربری دیگر از جمله تاکسی و آژانس داشته باشد. تخفیف بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث شامل تخفیفات گسترده ای است برای مثال تخفیف عدم خسارت به عنوان یک تخفیف بیمه شخص ثالث شناخته می شود. این تخفیف می تواند نرخ حق بیمه شما را تا حد زیادی کاهش دهد. طبق این تخفیف شما در صورت یک سال عدم خسارت، 5 درصد تخفیف دریافت خواهید کرد. این تخفیف به ازای هر سال اضافه، 5 درصد افزایش می یابد. حداکثر تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث ۷۰ درصد است. از دیگر تخفیف های مورد انتظار برای خرید می توان به تخفیف خرید نقدی، تخفیف خودرو صفر کیلومتر و تخفیف های مناسبتی اشاره کرد.

چطور بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث باید ملاک های مختلفی را مد نظر قرار دهید. سقف پوشش بیمه، میزان توانگری شرکت بیمه  مد نظر، ارائه تخفیف های گسترده و امکان پرداخت اقساطی حق بیمه، از مواردی هستند که می توانند به عنوان ملاک های لازم برای بهترین بیمه شخص ثالث شناخته شوند.

روش های خرید بهترین بیمه بدنه

برای خرید بیمه بدنه نیز می توان از همان راه های موجود برای خرید بیمه شخص ثالث اقدام کرد. خرید حضوری و اینترنتی از روش های خرید بیمه بدنه به شمار می روند. شما می توانید با مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمات بیمه به صورت حضوری و یا مراجعه غیر حضوری به سایت های ارائه دهنده خدمات از جمله وبسایت بیمه باما، عملیات خرید بیمه بدنه را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. امکان خرید اقساطی بیمه بدنه نیز برای شما فراهم است.

نحوه محاسبه بیمه بدنه خودرو

برای محاسبه بیمه بدنه خودرو نیز باید به عوامل موثر برآن دقت کرد. پوشش های اضافی یکی از عوامل موثر بر افزایش حق بیمه بدنه به شمار می رود. همچنین خودروهایی که کاربری عمومی دارند، باید حق بیمه بیشتری نسبت به خودروهایی که کاربری شخصی دارند پرداخت نمایند. سال ساخت خودرو، نوع خودرو، تعداد سیلندرهای خودرو و... از دیگر عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه به شمار می روند.

تخفیفات بیمه بدنه

شرکت های مختلف بیمه برای بیمه بدنه نیز مانند بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در نظر گرفته اند. در صورت برخورداری از شرایط تخفیف، می توانید هزینه بیمه خود را تا حد زیادی کاهش دهید. از مهم ترین تخفیف های ارائه شده در بیمه بدنه می توان به تخفیف عدم خسارت اشاره کرد. شما با داشتن این تخفیف به ازای 1سال می توانید 25 درصد از هزینه بیمه خود را کاهش دهید. به ازای هر یک سال اضافه تر ، 10 درصد به این مبلغ افزوده خواهد شد. سقف تخفیف عدم خسارت در برخی از شرکتهای بیمه 60 درصد و در برخی 70 درصد می باشد. از دیگر تخفیف های بیمه بدنه می توان به تخفیف خودرو صفر کیلومتر اشاره کرد. همچنین تخفیف های مناسبتی و تخفیف پرداخت نقدی حق بیمه نیز از مهم ترین تخفیفات بیمه بدنه به شمار می روند.

چطور بهترین بیمه بدنه را انتخاب کنیم؟

برای خرید بهترین بیمه بدنه با شرایط عالی، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. اول اینکه پوشش های اضافی مد نظر خود را انتخاب کنید. باید دقت کنید که این پوشش ها ممکن است نرخ بیمه شما را افزایش دهند. پس فقط مواردی که برای شما ضروری به حساب می آیند را خریداری کنید. برخورداری از شرایط تخفیف نیز می توان زمینه خرید یک بیمه بدنه خوب و با قیمت مناسب را برای شما بیمه گزار محترم فراهم کند.

کلام آخر

با توجه به مفاهیمی که در این محتوا بیان شد، می توان گفت که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، از ضروری ترین موارد داشتن وسیله نقلیه به شمار می روند. این بیمه ها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا هزینه های ناشی از حادثه را تا حد زیادی کاهش دهید. شما بیمه گزار محترم برای خرید بیمه شخص ثالث، بیمه شخص ثالث موتور و همچنین خرید بیمه بدنه، می توانید به سایت مجموعه بیمه با ما (bimebama.com) مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی خرید بیمه بدنه خرید بیمه شخص ثالث رپرتاژ آگهی آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی برای خرید بیمه شخص ثالث بهترین بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت شمار می روند خرید بیمه بدنه میلیون تومان خسارات مالی شخص ثالث برای شما حق بیمه مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند