Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم شب بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی (ع) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: در دوران زندگی ۱۲ امام نورانی و مظلوم خود وقتی دقت می‌کنیم به دوران متمایزی برخورد می‌کنیم که به زندگی امام علی (ع) و پس از حضرت محمد (ص) تا غیبت صغری و غیبت کبری مربوط می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دوران زندگی امامان (ع) را به سه قسمت عمده می‌توان تقسیم کرد و این ۱۱ امام شهید عزیز همگی درس‌ها به ما داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: قسمت اول شامل دوران زندگی امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است که موضع رسالتشان و بیشتر فعالتشان بر محور امامت و ولایت و مسئله اجتماعی جهان اسلام بود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: با شهادت امام حسین (ع) معلوم شد که جهالت مردم پس از خلافت امام علی (ع) رفع نشده است و در دوران دوم، امامان (ع) مستقیم درگیر ولایت نبودند و اغلب فعالیت امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، تعلیم و تربیت برای آینده بود و در زمان شهادت امام صادق (ع)، چهار هزار شاگرد در حد فقیه در کوفه از شاگرد ایشان وجود داشت.

او گفت: دوران این سه امام، دوران تعلیم و تربیت و تربیت علمای شیعه بود، اما امام سه امام اول ما فرصت تعلیم و تربیت نداشتند و بعد از شهادت امام سجاد (ع)، ۵۰ هزار غلام فقط در مدینه و اطراف مدینه به دست ایشان آزاد شده بود و این غلام‌های آزاد شده به شهر‌های خود می‌رفتند که این نوعی اقدام تربیتی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: روایت‌های چهار امام اول شیعیان، توسط امام باقر (ع) و امام صادق (ع) روایت می‌شوند و در زمان امام موسی ابن جعفر (ع) به دستور هارون، خانه بنی هاشم غارت شد و هدفش از این کار، فقیر کردن بنی هاشم بود و به شهادت رساندن سادات نیز اقدام دیگرش بود.

او گفت: مامون، امام رضا (ع) را به تبعید سمت مرو برد و همه این‌ها نشان از واهمه‌ای بود که ازائمه داشتند و مدفن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از همین ترس، سال‌ها مخفی بود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: در زمان امام رضا (ع)، به مردم یاد داده شد که نزد علما در قم بروند و در زمان غیبت امام زمان (عج)، شیعیان باید روی پای خود بایستند و تربیت دینی یعنی اینکه روی پای خودمان بایستیم و درباره امام زمان (عج)، علاوه بر اطاعت باید نصرت کرد و این همان کاری است که امام حسین (ع) در شب عاشورا به یارانش دستور نداد کنارشان بمانند، اما یارانش نصرت کردند.

او گفت: معنای امامت تنها اطاعت نیست و اوج اعتقاد به امامت و ولایت مداری، اطاعت نیست بلکه نصرت است که در قرآن کریم و سوره مبارکه «حدید» نیز بر آن تاکید شده است و در زمان غیبت نیز پیروی و تشخیص مهم است و مکتب شیعه، اهل تکلیف بار می‌آورد و آمادگی برای غیبت نیز همین است که روی پای خودمان بایستیم و شهدای قیام ۱۵ خرداد نیز همین کار را کردند و با تشخیص خود، تکلیفشان را معلوم کردند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: در دوران غیبت امام زمان (عج) تاکید بر درک و فهم شیعیان است که تشخیص دهند باید در هر شرایطی چگونه در صحنه حضور داشته باشند و تصمیم درست بگیرند و شیعه بناست که با عقلش کار کند.

او گفت: شهدای ما صادقانه پای امر ولایت فقیه ایستادند و موجب عزتمندی ما شده اند و ۲۵۰ هزار شهید نشانه حقانیت راه ما هستند و ولایت فقیه را وصیت نامه شهدا تبیین کرده است و شهدا رهروان امام حسین (ع) هستند و در وصیت نامه شهدای ما به نام امام حسین (ع) و ولایت فقیه تاکید شده است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان فرمانده کل قوا، ده‌ها میلیون فدایی در کشور‌های دیگر دارند و این از افتخارات ماست و باید پای کار امام زمان (عج) بیاییم و کمک کردن به ایشان از جنس حکومت است و باید نشان دهید برای حکومت مردمی ایشان آماده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکتب شیعه اهل تکلیف حجت الاسلام علیرضا پناهیان حجت الاسلام پناهیان گفت امام زمان امام حسین او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم