Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:57:27 GMT

گرما و آلودگی هوا در شیوع اسهال ویروسی دخیل است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۸۳۰

گرما و آلودگی هوا در شیوع اسهال ویروسی دخیل است

دکتر علیرضا طارمیها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اختلال آنچنانکه از نامش پیداست، منشأ ویروسی دارد و افراد مبتلا به آن با استفراغ، از دست دادن آب بدن، خشکی مخاط و اشک، تب خفیف، بی حوصلگی و گرفتگی عضلات مواجه هستند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مرتب دست ها و دوری از افراد ناقل بیماری از جمله مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری است، افزود: اسهال ویروسی یک اختلال و بیماری خود محدود کننده است که در صورت ابتلای خفیف نیاز به مراجعه به پزشک ندارد اما چنانچه این اختلال به سطح حاد رسید مراجعه به پزشک و دریافت دارو امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طارمیها اظهار داشت: شیوع این بیماری در کودکان بالای ۲ سال شایع تر است چراکه اطفال شیرخوار به دلیل مصرف شیر مادر نسبت به عوامل عفونی و اسهال ها مقاومت دارند. 

این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد: درمان اسهال ویروسی با جایگزین کردن آب، مایعات و نمک امکانپذیر است و به دلیل اینکه افراد مبتلا به این ویروس در کنار اسهال، استفراغ هم دارند بنابراین در بعضی مواقع سرم خوراکی برایشان تجویز می شود. 

طارمیها گفت: تجویز او.آر.اس از دیگر راه های درمان این بیماری ویروسی است که بسته به شرایط بیمار از ۵۰ تا ۱۰۰ سی سی تجویز می شود. 

وی بیان کرد: توجه به توصیه های تغذیه‌ای از دیگر موارد مهم و ضروری در مقابله با این ویروس است بنابراین توصیه می شود افراد مبتلا به اسهال ویروسی از مصرف تغذیه هایی که خاصیت اسموتیک یا شیرینی زیاد دارند، پرهیز کنند. 

این پزشک همچنین در خصوص وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به این ویروس، تصریح کرد: با شیوع گرما و آلودگی هوا و همچنین نبود دسترسی برخی مناطق به آب بهداشتی تعداد مراجعه کنندگان به این ویروس در استان افزایش یافته است اما میزان ابتلا به آن به اندازه ای نیست که شوک مضاعفی به حوزه درمان وارد شود.

برچسب‌ها بیماری‌ های عفونی استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های عفونی استان قزوین بهداشت و سلامت بیماری های عفونی استان قزوین بهداشت و سلامت اسهال ویروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند