Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:38:01 GMT

«کوروش زارعی» دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۸۷۳

«کوروش زارعی» دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی کوروش زارعی بازیگر، کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را به عنوان دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی، در متن حکم کاظم نظری، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کوروش زارعی آمده است:

از آنجا که «جشنواره بین المللی تئاتر فجر»، بزرگترین رویداد هنرهای نمایشی ایران اسلامی و گلچین و برآمدی بی‌بدیل از تجربه و توان پیشکسوتان ارجمند، و شور و شوق نوآورانه هنرمندان جوان این عرصه شمرده می‌شود؛ شایسته است که با عنایت به تخصص متعهّدانه، سوابق هنری و تجارب اجرایی مفید جنابعالی در این گستره هنری، مسئولیت خطیر دبیری چهل‌ویکمین دوره برگزاری این رخداد گسترده و امید بخش، بر عهده قابل عنایت‌تان، واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این حکم آمده است: بی تردید پس از چهار دهه برگزاری تجربه‌مند و متنوع این رویداد عظیم و عزیز، انتظار می‌رود که با اِشراف لازم بر بضاعت غنی این عرصه، و بهره‌مندی از نقطه نظرات ارتقاء بخش و دلسوزانه صاحب نظران گرامی و همچنین به لحاظ تجربیات برگزاری دوره‌های پیشین، برنامه‌ریزی دقیق و شایسته‌ای برای نمایش تمام و کمال توان پیدا و پنهان این عرصه و معرفی شایستگی‌ها و ظرفیت‌های کمتر شناخته شده کشور، به‌ویژه در میان هنرمندان انقلابی و متعهد و همچنین معرفی رویکردهای مغفول و دور از نظر مانده نمایشی تمامی استان‌ها، صورت پذیرد.

نظری در ادامه این حکم خاطرنشان کرده است: بدیهی است در این مسیر، علاوه بر ایجاد بسترهایی دانش‌محور و کارآمد برای تحقق عدالت هنری و زمینه‌های حضور پررنگ تمامی سرمایه‌های مختلف نمایشی از سراسر کشور و همچنین اِعمال نظر حمایتی از آثار فاخری که می‌توانند به زیبایی و وقار، در تراز هنر والای انقلاب اسلامی، از حیث قوام محتوایی و توانمندی‌های اجرایی ایستاده و قابلیت اجراهای عمومی کشوری را نیز داشته باشند؛ لزوم بهره‌گیری از حضور تجربه افزای گروه‌های نمایشی سایر ملل نیز می‌تواند بر شکوه و غنای علمی و اجرایی این جشنواره، افزوده و در باز تعریف توانمندی‌های هنرهای نمایشی ایران اسلامی در نگاه هنرمندان سایر کشورها نیز موثر افتد.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شده است: با امید واثق به اهتمام ویژه جنابعالی به مولفه‌های یاد شده و عنایت بر شرایط ویژه این دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در تحقق اهداف فرهنگی نظام اسلامی و تبیین نقطه نظرات هنری دولت مردمی مستقر، تحت عنایات حضرت باری تعالی، موید و سربلند باشید.

کد خبر 580012

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوروش زارعی هنرهای نمایشی کارگردان تئاتر جشنواره تئاتر فجر بازیگران حوزه هنری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جشنواره بین المللی تئاتر فجر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم

نمایشگاه خوشنویسی "مشق همدلی" با حضور اکبر زارعی مدیركل امور اتباع و مهاجرين خارجی استانداری قم و جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم در نگارستان اشراق افتتاح شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: افزایش برگزاری رویدادهای هنری با هدف بیان اشتراکات فرهنگی ملت های مسلمان در سال ۱۴۰۳/ هنر، زبان بی بدیل در انتقال فرهنگ و هنر بین جوامع اسلامی است 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم علی اکبر زارعی با حضور در نگارستان اشراق قم نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی که با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم برگزار گردید را افتتاح کرد.

زارعی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کرامت مهاجرین در سال ۱۴۰۲ گفت:  برنامه ریزی برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه و داستان نویسی کودکان و نوجوانان ویژه مهاجرین استان قم در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

وی با اشاره همدلی بین اقوام و ملت های اسلامی مقیم در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد زبان هنر خصوصا خوشنویسی منشأ ظهور و بروز اشتراکات فرهنگی ملل است.
زارعی با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند هنری بین مهاجرین گفت اداره کل امور اتباع استان حامی هنرمندان و نخبگان فرهنگی مهاجر در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد