Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@02:11:30 GMT

هزینه ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۹۸۹

هزینه ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

اکثر بیماران با ارتودنسی، که سیستمی شامل سیم‌ها و براکت‌ها برای صاف کردن دندان‌هاست، آشنایی دارند. با این حال ممکن است شما از تکنولوژی‌های اخیر و روش‌هایی که باعث موثرتر شدن درمان ارتودنسی و قابل تحمل شدن آن گردیده‌اند، اطلاعی نداشته باشید.

اکثر بیماران با ارتودنسی، که سیستمی شامل سیم‌ها و براکت‌ها برای صاف کردن دندان‌هاست، آشنایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ممکن است شما از تکنولوژی‌های اخیر و روش‌هایی که باعث موثرتر شدن درمان ارتودنسی و قابل تحمل شدن آن گردیده‌اند، اطلاعی نداشته باشید. براکت‌های جدید، کوچکترند و مزاحمت کمتری ایجاد می ‌کنند و می‌ توانند از مواد مختلفی، از پلاستیک شفاف گرفته تا سرامیک‌ های رنگی، ساخته شوند. از درمان ارتودنسی برای اصلاح نامرتبی خفیف و مشکلات جدی ‌تر، مانند اوربایت، آندربایت و کراس‌بایت، استفاده خواهد شد. 

عوامل تأثیر گذار بر هزینه‌ ارتودنسی

هزینه‌ی صاف کردن دندان‌ ها با ارتودنسی، به عوامل زیر بستگی دارد:

طول درمان

درمان ارتودنسی به طور متوسط، 6 ماه تا چند سال طول می‌کشد. طول درمان به شدت مال‌اکلوژن (مشکل) بستگی دارد. هرچه مشکل شما پیچیده‌تر باشد، درمان آن بیشتر زمان می‌برد. بسته به طول درمان تقریبی، دندانپزشکان مجرب برای برنامه‌ درمان تصمیم خواهند گرفت. مثلاً اگر از الاینر شفاف استفاده می‌کنید، طولانی‌تر شدن زمان درمان (بسته به پیچیدگی مشکل شما)، به معنای استفاده از الاینرهای بیشتر بوده که نهایتاً منجر به افزایش هزینه‌ تولید خواهد شد. این امر باعث افزایش هزینه‌ی نهایی می‌شود.

برنامه‌ ها و پکیج‌ ها

اکثر ارتودنتیست ‌ها و ارائه دهندگان خدمات ارتودنسی، پکیج‌های کاملی ارائه می‌ دهند. این امکانات قبل از درمان به بیمار گفته می ‌شود. این پکیج‌ها شامل ویزیت، بررسی مشکل، برنامه درمان و جلسات بعد از درمان هستند. همچنین برخی از ارتودنتیست‌ ها در همان جلسه‌ی اول بریس را نصب می‌کنند. بنابراین برنامه درمانی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگارتر است و باعث رضایتتان خواهد شد. 

تعداد جلسات

هزینه درمان به تعداد جلسات درمان بستگی دارد. در اینجا، دندان‌پزشک تعداد جلسات لازم را به شما خواهد گفت و با توجه به آن هزینه را برآورد خواهد کرد. به خطر داشته باشید که عدم مراجعه در جلسات مشخص شده باعث کاهش هزینه نخواهد شد؛ برای پیشروی درمان، مراجعه و تنظیمات منظم ضروری هستند. این جلسات شامل انجام کارهایی مانند افزودن ملحقات به ارتودنسی نامرئی، تغییر سیم‌ها و کارهای دیگری از این قبیل است تا از کارکرد درست درمان اطمینان حاصل شود.

درمان‌های دیگر

در طول درمان، دندان‌های شما بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی قرار دارند. اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید، ممکن است دندانتان دچار پوسیدگی شود و درمان‌هایی مانند پر کردن دندان، جرمگیری و جرمگیری عمیق لازم داشته باشید. هزینه پرکردن دندان و دیگر خدمات با توجه به تجربه دندانپزشک و نوع ماده استفاده شونده بستگی دارد.

انواع ارتودنسی

ارتودنتیست می‌تواند بسته به شدت مال‌اکلوژن (مشکل)، درمان‌های مختلفی را پیشنهاد دهد. می‌ توانید ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیکی، الاینر شفاف و یا ارتودنسی لینگوال را انتخاب کنبد. قیمت مواد هر کدام از این روش‌ها و فناوری لازم برای تولید هریک از آن‌ها متفاوت است. ساخت منحصر به فرد بریس‌ها یا الاینرها، نیازمند فناوری‌های تولید هوشمندانه است. درنتیجه هزینه‌ی این درمان به روش استفاده شده و میزان تغییرات لازم بستگی دارد.

قیمت ارتودنسی فلزی

ارتودنسی فلزی استاندارد از براکت‌های فلزی و سیم برای صاف کردن دندان‌ها در عرض چند ماه یا چند سال استفاده می‌کند. ارتودنسی فلزی استاندارد متداول‌ترین روش ارتودنسی است. هزینه‌ی ارتودنسی فلزی کمتر از انواع دیگر ارتودنسی است.

قیمت ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی همانند ارتودنسی فلزی استاندارد است، اما براکت‌های آن همرنگ دندان یا شفاف هستند تا جلب توجه نکنند. افراد معمولاً وقتی می‌خواهند کسی متوجه نشود که تحت درمان ارتودنسی هستند، از بریس‌های سرامیکی استفاده می‌کنند. ارتودنسی سرامیکی کمی گران‌تر از ارتودنسی استاندارد است.

قیمت اینویزیلاین

اینویزیلاین نوعی ارتودنسی شفاف و نامرئی است که از ترکیبات پلاستیکی ساخته شده و روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. ارتودنتیست با قالب‌گیری از بایت شما، یک جفت بریس اینویزیلاین مخصوص خودتان، برای شما خواهد ساخت. اینویزیلاین همانند سایر بریس‌ها، به قسمت‌های خاصی از دندان‌هایتان فشار وارد می‌کند تا به مرور زمان دندان‌ها در وضعیت بهتری قرار گیرند.

بر خلاف ارتودنسی فلزی و سرامیکی می‌توانید اینویزیلاین را به راحتی برای غذا خوردن و مسواک زدن از دهانتان خارج کنید. ارتودنسی اینویزیلاین گران‌تر از سایر روش‌های سنتی ارتودنسی است.

قیمت ارتودنسی لینگوال

کارکرد ارتودنسی لینگوال همانند ارتودنسی‌های سنتی است، اما به جای اینکه جلوی دندان‌ها قرار گیرد، پشت دندان‌ها چسبانده می‌شود. ارتودنسی لینگوال تقریباً نامرئی است اما گران ‌ترین نوع ارتودنسی نیز می‌باشد.

متوسط قیمت ارتودنسی با بیمه

اکثر بیمه‌های دندان‌پزشکی، ارتودنسی و سایر درمان‌های مربوط به آن را برای بزرگسالان پوشش نمی‌دهند. برخی از بیمه‌ها، بیمه‌ی تکمیلی برای ارتودنسی دارند که این درمان را در بر می‌گیرد. اگر بیمه کل هزینه یا بخشی از آن را می‌پردازد، احتمالاً شرط آن این باشد که این درمان از نظر پزشکی ضروری باشد.

اکثر بیمه‌های دندانپزشکی، حداقل بخشی از هزینه‌ی ارتودنسی برای کودکان زیر 18سال را به شرط اینکه این درمان ضرورت پزشکی داشته باشد، پرداخت خواهند کرد.

چه عواملی هزینه‌ ارتودنسی برای کودکان را تحت تأثیر قرار می‌ دهند؟

ارتودنسی معمولاً برای کودکان یا بزرگسالان 8-14 ساله انجام می‌شود. معمولاً ارتودنسی برای کودکان ارزان‌تر است، چون نیازی نیست که کودکان همانند بزرگسالان مدت زیادی از بریس استفاده کنند. در کل، هرچه درمان ارتودنسی بیشتر طول بکشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین کودک باید در ۷ سالگی توسط متخصص ارتودنسی معاینه‌شود زیرا این امر باعث‌ می‌شود که هرگونه نامرتبی، هرچه زودتر تشخیص‌ داده‌شود و ارتودنستیست می تواند رشد فک کودک را هدایت کند تا در بزرگسالی دچار مشکلات دندانی نشود.( https://hakimdc.com/?p=796)

چه عواملی هزینه‌ی ارتودنسی برای بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌ دهند؟

معمولاً ارتودنسی برای بزرگسالان کمی گران‌تر از ارتودنسی برای کودکان است. فک فرد بالغ کاملاً شکل گرفته است و جابه‌جایی دندان‌ها به سادگی قبل از بلوغ نیست؛ درنتیجه، احتمالاً زمان بیشتری لازم است تا بایت شما با ارتودنسی اصلاح شود. میانگین طول درمان 19.9ماه است. بیمه‌ها معمولاً هزینه‌ی ارتودنسی برای بزرگسالان را کمتر از هزینه‌ی ارتودنسی برای کودکان تحت پوشش قرار می‌دهند. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارتودنسی دندانپزشکی هزینه ی ارتودنسی ارتودنسی برای کودکان ارتودنسی سرامیکی برای بزرگسالان درمان ارتودنسی قیمت ارتودنسی ارتودنسی فلزی طول درمان براکت ها خواهد شد دندان ها بیمه ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان

ما مدام از دهانمان استفاده می‌کنیم. صحبت می‌کنیم، می‌جویم، قورت می‌دهیم، لبخند می‌زنیم، پوزخند می‌زنیم، زبانمان را بیرون می‌آوریم و…!

همچنین فرآیند هضم غذا از دهان شما شروع می‌شود، زیرا دهان درست در ابتدای دستگاه گوارش قرار دارد.

بنابراین، چند حقیقت عجیب و شگفت انگیز در مورد دهان را مورد بحث قرار داده‌ایم.

شما خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، بزاق تولید می‌کنید

بزاق از غدد موجود در دهان شما تولید می‌شود و حتی فکر کردن به غذا و بوییدن یا دیدن آن می‌تواند برای جاری شدن آب دهان شما کافی باشد!

بزاق به مرطوب نگه داشتن دهان کمک کرده و باعث محافظت از لثه‌ها و دندان‌ها می‌شود و مواد زائد را از دهان پاک می‌کند.

بزاق همچنین در پروسه هضم غذا نقش دارد؛ زیرا حاوی آنزیم آمیلاز است که به تجزیه کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.

شما به طور متوسط تقریباً ۰.۵ میلی لیتر در دقیقه یا ۷۲۰ میلی لیتر در روز بزاق تولید می‌کنید.

اگر این مقدار را در ۸۰ سال ضرب کنیم، ما حدود ۲۱ هزار لیتر بزاق در طول عمرمان تولید می‌کنیم که برای حدود ۲۶۰ حمام کافی است.

برخی از افراد بزاق بیشتری تولید می‌کنند، به اندازه‌ای که دو استخر شنا را پر کنند!

دندان‌های شما منحصر به فرد هستند

قسمت‌های مختلفی از بدن وجود دارند که برای هر یک از ما منحصر به فرد هستند.

اثر انگشت، عنبیه (قسمت رنگی چشم) و دندان‌های شما خاص هستند و تنها یکی از آن در دنیا وجود دارد.

هیچ کس دیگری دندان‌هایی دقیقاً مشابه شما ندارد و به همین دلیل است که سوابق دندانپزشکی اغلب در پزشکی قانونی برای کمک به حل جرایم استفاده می‌شوند.

ما هزاران سال است که مسواک می‌زنیم

مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان، بخشی از تاریخ بشر از زمان بابلیان و مصریان باستان بوده است.

مورخان دریافته‌اند که انسان‌ها در گذشته از شاخه‌های فرسوده برای مسواک زدن دندان‌های خود استفاده می‌کردند.

همچنین چینی‌ها در قرن پانزدهم از مسواک ساخته شده از استخوان یا چوب با پرز و مو‌های حیوانات استفاده می‌کردند.

در قرن ۱۸ام مسواک‌هایی به سبک مدرن‌تر در بریتانیا اختراع شدند.

حس چشایی بسیار پیچیده است

حس چشایی، بیشتر به حس بویایی بستگی دارد. اگر نفس خود را حبس کنید یا مریض باشید، طعم غذا را به گونه‌ای متفاوت احساس خواهید کرد.

حس چشایی متکی به ترکیب بو و طعم است.

شما مواد غذایی را از طریق جوانه‌های چشایی زبان خود می‌چشید که می‌توانند طعم‌های شور، شیرین، تلخ، ترش و اومامی را تشخیص دهند.

اما نمی‌توانید بدون بزاق مزه‌ها را حس کنید، زیرا بزاق به عنوان یک حلال عمل می‌کند و موادی که می‌خواهید بچشید را حل کرده و ذرات غذا را روی زبان شما حمل می‌کند.

دهان شما میزبان میلیون‌ها باکتری است

ممکن است در مورد میکروبیوم روده شنیده باشید، باکتری‌هایی که همه ما در روده خود داریم.

اما شاید ندانید که دهان شما هم میزبان میلیون‌ها باکتری است.

در واقع، تعداد باکتری‌ها در دهان شما بیش از جمعیت روی زمین است!

تخمین زده شده که دهان ما حاوی حدود ۲۰ میلیارد میکروب از حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ گونه مختلف است.

محافظت و پرورش باکتری‌های مفید و میکروبیوم سالم در بدن اهمیت زیادی دارد.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • حس خوب حمایت