Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:09:05 GMT

حضور بیش‌ از 400 هزار مسافر در مشگین‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۹۹۲

حضور بیش‌ از 400 هزار مسافر در مشگین‌شهر

ایرج بیگدلو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل، اظهار کرد: طی ۳ روز گذشته بیش از ۴۰۰هزار نفر مسافر و گردشگر از اماکن مختلف شهرستان مشگین‌شهر، از جمله پایگاه ملی شهریئری با قدمت بیش از هفت هزار سال، قلعه دیو، قلعه بربر انار و مجموعه گردشگری پل معلق بازدید نمودند.

وی افزود: همچنین در طی این مدت حدود ۵۰هزار اقامتگاه، سوئیت خانگی و هتل‌های شهرستان ظرفیتشان تکمیل شد و گردشگران بر سکونت در اقامتگاه‌ها، داخل پارک‌ها و محوطه اماکن گردشگری چادر زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: در طول سه روز گذشته متاسفانه ۱۴ مورد تصادف منجر به مصدومیت ۲۷ نفر شد؛ خدارا شاکریم که تصادفات منجر به فوت نبود.

بیگدلو گفت: تمامی اکیپ‌های امدادی در مسیرهای هدف گردشگری استقرار یافته بودند و در تعطیلات گذشته، در آماده باش کامل به‌سر بردند.

گفتنی است؛ مشگین‌شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است و از نظر جمعیت سومین شهر این استان به حساب می‌آید. تاریخ این شهر به زمان حکومت ساسانیان بر‌می‌گردد. کوه سبلان در ۲۵ کیلومتری آن قرار گرفته است.

در این شهر زیبا و تاریخی، قلعه‌های فراوانی وجود دارد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، طبیعت زیبا و بکر و قرارگیری در کنار کوه سبلان، مشگین‌شهر را به یکی از مقصد‌های جذاب برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

از دیگر مناطق گردشگری این شهرستان می‌توان به منطقه طبیعی کپز، قلعه دیو، قلعه ارشق، چشمه‌های جوشان آب‌های گرم معدنی از جمله قینرجه، موئیل، شابیل و قوتورسویی، منطقه زیبای شیروان دره‌سی، آبشارها و آثار تاریخی از جمله بقعه شیخ حیدر و جنگل‌های حتم مشه‌سی، پارک جنگلی و مناظر زیبای تنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشگین شهر پل معلق مشگین شهر گردشگری اردبیل مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود