Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر دیپلمات‌های کشورمان به دعوت محمدنبی عمری، والی ولایت خوست افغانستان، عازم این ولایت شرقی افغانستان شد.
این نخستین سفر یک هیأت ایرانی به شرقی‌ترین نقطه افغانستان بوده که در نوع خود قابل‌‌توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولایت خوست در شرق افغانستان در زمان حکومت پیشین این کشور به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی تروریسم شناخته می‌شد اما اکنون به نظر می‌رسد امنیت نسبی در این ولایت تأمین شده است.
در سفر مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران به خوست ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این ولایت، طرفین در رابطه با حضور تجار ایرانی در این ولایت و آغاز توسعه تجارت بحث و گفت‌وگو کرده و طرف افغانستانی برای توسعه این روابط اعلام آمادگی نمود.
همچنین هم‌زمان با سفر هیأت دیپلماتیک کشورمان به ولایت خوست، کمک‌های بشردوستانه خیرین ایرانی در این ولایت در میان مردم آن توزیع گردید.
مناطق شرقی افغانستان به دلیل بعد مسافت و همچنین عدم وجود امنیت همواره در چارچوب مراودات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از جایگاهی برخوردار نبوده؛ اما در ماه‌های اخیر سفر مقامات کشورمان به ولایت شرقی خوست و ننگرهار حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با نگاهی جدی‌تر و همه‌جانبه‌تر دیپلماسی جدید خود را در افغانستان پیگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان ایران تجارت جمهوری اسلامی ایران ولایت خوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور