Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان اردبیل از امروز آغاز شده است، اظهار کرد: ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلوهای بخش خصوصی و مباشر، جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.

وی گفت: در سال زراعی جاری در استان ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم زیرکشت رفته است و بر اساس آمار جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۶۰ هزار تن گندم از گندم کاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است، افزود: گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱,۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعاً مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

نوبخت همچنین تاکید کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل پرداخت بها گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره و افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

نوبخت به زمان برداشت محصولات اشاره و گفت: از کشاورزان تقاضا داریم از برداشت زودهنگام محصولات بخاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده از سوی همکاران جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

کد خبر 5507556

منبع: مهر

کلیدواژه: علی نوبخت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خرید گندم خرید تضمینی گندم نرخ خرید تضمینی گندم سیلوی گندم برداشت گندم کشت گندم گندم اردبیل بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز گناوه استان اردبیل جهاد کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت