Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای جبرانی و تقویت دروس در مدارس غیردولتی با توجه به غیرحضوری برگزار شدن چندماه ابتدایی کلاس‌های درس اظهار کرد: این موضوع را چه در مقطع ابتدایی و چه متوسطه به خود مدارس واگذار کرده‌ایم که با توجه به کارنامه و بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، اگر دانش‌آموزی مشکل داشت دوره‌های آموزشی برای وی برگزار و عقبماندگی‌های درسی‌اش را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: یک تفاوت مهم در تعیین شهریه امسال این است که ۳۵ درصد از سهم شهریه در الگوی تعیین شهریه را به سند تحول بنیادین و رویکردهای فرهنگی و تربیتی دانش آموزان اختصاص دادیم و شهریه هر مدرسه متناسب با الگوی تعیین شهریه و عملکردش مشخص و در نیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال میزان افزایش شهریه به صورت درصدی اعلام نمی‌شود و شهریه در هر مدرسه با توجه به عملکرد و متناسب با الگو، متفاوت خواهد بود. 

محمودزاده درباره آموزش زبان‌های خارجی در مدارس غیردولتی نیز توضیح داد و گفت:‌ تنوع در آموزش زبان‌های خارجی و رفع انحصار زبان انگلیسی از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در سنوات گذشته بوده است. در همین راستا تصمیم بر آن شد که در مدارس غیردولتی این کار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز اعلام آمادگی کرده و گفتند که محتوای درسی آموزش زبان‌هایی چون فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و روسی آماده است که به نظر می‌رسد از میان آنها بتوانیم به صورت آزمایشی و از مهر امسال آموزش زبان فرانسه را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد ما انتخاب یک مدرسه در هر استان است که البته هنوز قطعی و نهایی نشده است. ظاهرا برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است تا این اتفاق در برخی مدارس دولتی نیز رخ دهد. 

کد خبر 681352 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش زبان خبر مهم مدرسه و مدارس فرانسه دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش زبان خبر مهم مدرسه و مدارس فرانسه دانش آموز وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی آموزش زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس