Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@13:38:42 GMT

بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۴۶۹۳

بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گفت: افتتاح حساب بانکی به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی صدرا زمینه را برای خرید وسایل، تجهیزات و امکانات اولیه کتابخانه و تأمین نیروی انسانی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس فرج‌زاده امروز _ دوشنبه شانزدهم خردادماه در بازدید از کتابخانه شهدای سلامت شهر صدرا، اظهار کرد: کتاب محور دانایی و کتابخانه کانون اجتماع، هدایت و آشتی جامعه با کتاب است و رونق کتابخانه‌ها تأثیر زیادی بر وجوه مختلف زندگی شهروندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار شهروندان توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تأمین امکانات کتابخانه، ارتقای کمی و کیفی مرکز، افزایش عناوین و تعداد کتاب‌های به روز و جذاب و برگزاری مسابقات و فعالیت‌های مرتبط به منظور جذب جوانان و نوجوانان به کتاب است و در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده هرگونه مشارکت هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا با اشاره به برگزاری جشنواره پایتخت کتاب ایران در صدرا، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات کتابخانه فعلی تبدیل به مطالبه‌ای مردمی شده است و امیدوار هستیم با تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا، تصویب بودجه و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بخشی از این مشکلات برطرف شود.

فرج‌زاده با بیان اینکه کسب عناوین شهر دوستدار و خلاق کتاب بسترساز بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا است، گفت: افتتاح حساب بانکی به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی صدرا زمینه را برای خرید وسایل، تجهیزات و امکانات اولیه کتابخانه و تأمین نیروی انسانی فراهم می‌کند. افتتاح این حساب بانکی توسط اداره کل کتابخانه‌های استان فارس در حال انجام است و امیدوار هستیم این انجمن به زودی با حضور کلیه اعضای قانونی تشکیل و زیرساخت‌های مناسب جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود.

کد خبر 579975

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خوانی کتاب فرهنگی مراکز تفریحی مردم شهر شهر صدرا شیراز کتابخانه شهرداري صدرا شهردار صدرا مدیریت شهری برنامه ریزی شهری مشارکت شهروندان شهرداری شهرداری ها پروژه های شهری توسعه فرهنگ کتابخوانی فرهنگ کتابخوانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کتابخانه های عمومی شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان