Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبگاه شبکه بلومبرگ در گزارشی مطرح کرد که دولت جو بایدن ممکن است به دلیل متحمل شدن فشارهای داخلی در زمینه کاهش قیمت بی‌سابقه سوخت که متاثر از حمله روسیه به اوکراین است، از صادرات نفت تحت تحریم ایران و راه یافتن آن به بازارهای جهانی چشم‌پوشی کند.

به گزارش ایران اکونومیست، شبکه بلومبرگ در گزارشی درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت ایران مدعی شد: گروه ویتول، بزرگ‌ترین شرکت مستقل در زمینه تجارت نفت و انرژی می‌گوید، آمریکا ممکن است اجازه بدهد مقادیر بیشتری از نفت تحریم‌شده ایران به بازارهای جهانی راه پیدا کند، حتی بدون احیای توافق هسته‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ در این باره نوشت: درحالی که توافقی جدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود خواهد کرد و موجب سبک‌ شدن تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر صادرات انرژی آن خواهد شد، مذاکرات میان تهران و قدرت‌های جهانی در این زمینه از ماه مارس متوقف شده است. تاجران نفت نسبت به این که این مذاکرات به یک توافق منتهی شود، بدبین هستند. با این وجود، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید به این تصمیم برسد که ضرورت پایین آوردن قیمت‌های بی‌سابقه سوخت پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا بر مزایای اجرای سرسختانه تحریم‌ها از جمله از طریق توقیف بیش‌تر نفت‌کش‌های ایرانی ارجحیت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: مایک مولر، مدیر بخش آسیای گروه ویتول روز یک‌شنبه در این باره گفت که آمریکا ممکن است اجازه دهد نفت بیشتری وارد بازار شود و اگر ضرورت پایین‌ آوردن قیمت بنزین در آمریکا بر انتخابات میان‌دوره‌ای حاکم شود،‌ به نوعی چشم‌پوشی بیشتر از صادر شدن نفت تحریم‌شده ایران، احتمالا همان مساله مورد انتظار خواهد بود.

این شبکه همچنین آورده است: آمریکا ماه گذشته محموله نفت ایرانی را از یک نفت‌کش در یونان مصادره کرد که تهران هم چند روز بعد دو نفت‌کش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد. اما مولر معتقد است این اقدام واشنگتن در بردارنده پیام توقیف بیشتر نفت‌کش‌ها توسط آمریکا نیست.

در گزارش بلومبرگ مطرح شد: ایران امسال صادرات نفت را بالا برده است که مقادیر بیشتر آن هم به چین ختم می‌شود. طبق نظر تحلیل‌گران، یک توافق هسته‌ای جدید موجب افزایش صادرات نفت ایران تا ۱ میلیون بشکه در روز و ورود آن به بازارهای جهانی خواهد شد که برای پایین آوردن قیمت نفت کافی خواهد بود. ایران همچنین حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت انبار شده دارد که می‌تواند به سرعت به فروش برسد.

بلومبرگ در ادامه نوشت: در سال جاری، قیمت نفت خام، بیشتر به خاطر حمله روسیه به اوکراین بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و تقریبا به ۱۲۰ دلار بر بشکه رسیده است. در حالی که بیشتر جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌های آمریکا با هرگونه لغو تحریم‌های ایران مخالفند؛ بایدن برای پایین آوردن قیمت سوخت تحت فشار زیادی قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صادرات نفت ، تحریم‌های آمریکا ، صادرات نفت ایران ، جو بایدن ، توافق هسته ای ، توافق خوب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات نفت تحریم های آمریکا صادرات نفت ایران جو بایدن توافق هسته ای توافق خوب صادرات نفت آوردن قیمت نفت ایران هسته ای نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود