Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@18:42:08 GMT

مراتب ثبت صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع) ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۴۸۴۳

مراتب ثبت صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع) ابلاغ شد

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دو نامه جداگانه به استاندار فارس مراتب ثبت هفت اثر را در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ابلاغ کرد که یکی از این آثار صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، در یکی از نامه‌های علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به محمدهادی ایمانیه استاندار فارس آمده است:

« در اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مواد ۲ و ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیئت وزیران و همچنین آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها مصوب ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، مراتب ثبت عناصر به شرح زیر، در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث شد. مورد تأکید است.

فهرست معرف:

۱. بازی محلی دارکلی (چوکلی) / الک دولک / چلک مسه / جلیک ماره / چی چیلیک / هلک ملک / چاچولک، قوله زنه و کیلینگ آغاج (ارجاع به شماره ثبت‌های ۲۳۳۲.۱۹۷۷، ۱۸۸۷ و ۲۳۵۲) (منطقه‌ای به پیشنهاد خوزستان) به شماره ۲۵۷۳ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
۲. مراسم دیگ جوشان در روستای ده شیب (فرمشکان) به شماره ۲۶۰۶ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
۳. آداب زیارت دوره و صلوات خاصه حضرت شاهچراغ (ع) به شماره ۲۶۰۷ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
۴. مهارت سنگ تراشی و جوغن تراشی در روستای سده به شماره ۲۶۰۸ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
۵. فن و مهارت ساخت اوسه سنتی / جنگر / شه‌ن / اوسین؛ چنگگ کشاورزی (منطقه‌ای به پیشنهاد کهگیلویه و بویراحمد) به شماره ۲۶۲۶ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
۶. فن و مهارت ساخت خمچک سنتی / تیر و تخته / تخته وردنه (منطقه‌ای به پیشنهاد کهگیلویه و بویراحمد) به شماره ۶۲۲۹ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵.

همچنین دارابی در نامه‌ای مشابه به استاندار فارس مراتب ثبت ملی «مهارت بافت شیردنگ و وریس (منطقه‌ای به پیشنهاد خوزستان)» را به شماره ۲۵۲۷ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸، ابلاغ کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شاهچراغ صلوات خاصه میراث فرهنگی ناملموس منطقه ای به پیشنهاد مراتب ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی

به گزارش ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی