Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیل محمدی گفت: میزان شـهریه در مـدارس مجـاز به دریـافت آن، باید مطابق دستورالعمل های تعیین شده در تابلوی اعلانـات مدرسه و در معرض دیـد اولیا و مراجعین نصب و فهرست پرداخت کننـدگان با ذکر مشـخصات کامل و تعیین دقیق مبلغ دریافتی به صورت تاییـد شده برای ارائه به ناظران و بازرسان در دسترس قرار گیرد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: دریافت هر گونه وجه در قالب شـهریه، کمک هزینه تحصـیلی و اخذ تعهدات مالی به اسـتثنای وجوه تعیین شده مجاز (بیمه حوادث و کتب درسی) در فصل ثبت نام و در مدارس دولتی (عادی و هیات امنایی) ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: دریافت وجوه اختیاری مربوط به کمک های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه و سرویس ایاب و ذهاب با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه پس از شروع سال تحصیلی امکانپذیر خواهد بود، ضمن اینکه دریافت وجه نقد در تمام مدارس دولتی (خاص و عادی) و غیر دولتی ممنوع است.

محمدی به زمان ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از هفته اول خرداد آغاز و ثبت نام سایر پایه های تحصیلی نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت خرداد و اعلام نتایج انجام می شود.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای لزوم مدیریت منابع مالی و سرمایه انسانی، ضروری است به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام ثبت نام‌ها حداکثر تا ۳۱ مرداد به اتمام رسیده و میزان مشخصی از ظرفیت ثبت نام مدارس (مطابق برآوردها) به دانش آموزان قبول شده در شهریور اختصاص یابد.

او می گوید: ثبت نام همه دانش آموزان ورودی دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) و با مسوولیت مدیر مدرسه انجام می شود.

به گفته محمدی علاوه بر این، ثبت نام میان پایه‌ها پس از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام خواهد شد و الزام دانش آموزان میان پایه به حضور در مدرسه به دلایلی از جمله دریافت کارنامه و ثبت نام برای سال بعد ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت نام مدارس آموزش و پرورش کردستان دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل

علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

به گفته او، هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
او در ادامه گفت: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل