Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه وزارت بهداشت در نامه به وزیر جهاد کشاورزی خواستار احیای طرح توزیع شیر در مدارس شده است،‌گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف شیر، دولت باید برنامه‌ای برای افزایش مصرف در کشور اجرا کند.

به گزارش ایران اکونومیست، امروز حسین چمنی در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی شیر اعلام کرد:‌ سرانه مصرف شیر در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است و دولت باید برنامه‌هایی برای افزایش سرانه مصرف این ماده مهم و اساسی و تاثیر گذار در سلامت مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور انجمن صنایع لبنی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و ارزش ریال اعلام کرد: مصرف لبنیات هم متناسب با آن کاهش یافته که این کاهش مصرف در اجرای هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم 40 درصد کاهش یافت و در هدفمندی فعلی هم که 20 اردیبهشت امسال انجام شد باید منتظر ماند. اما مشخص است اگر حمایت‌هایی از بخش مصرف انجام نشود مصرف دوباره کاهش می‌یابد.

چمنی شیر را به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با کاهش شیر در کشور سه گروه متضرر می‌شوند نخستین متضرر دولت است که فرصت شغلی 2 میلیون نفر تهدید می‌شود. علاوه بر آن هزینه‌های بهداشت و درمان و هزینه‌های درمانی چند برابر تحمیل خواهد شد و توزیع کشور هم با کاهش تولید ناخالص ملی افت پیدا می‌کند.

وی دومین متضرر کاهش مصرف شیر را صنعت اعلام کرد و گفت:‌درآمدهای این شرکت به شدت کاهش یافته و حاشیه سود آنها افت پیدا می‌کند.

به گفته این مسؤول سومین گروه مردم هستند که از کاهش مصرف شیر آسیب می‌بینند زیرا مشکلات بیماری بیشتر می‌شود سالانه 140 هزار نفر دچار شکستگی استخوان می‌شوند و برخی از آنها تا آخر عمل زمین‌گیر شده و یا برخی می‌میرند.

وی سرانه مصرف شیر در کشور را بنا بر اعلام وزارت بهداشت کمتر از 70 کیلوگرم عنوان کرد و گفت:‌ این در حالی است که سرانه مصرف در 27 کشور اروپایی 260 کیلوگرم است.

چمنی همچنین گفت: 8 دهک پایین بسیار کمتر از 70 کیلوگرم در سال مصرف می‌کنند.

*طرح شیر مدارس در دولت روحانی متوقف شد

وی به احیای شیر مدارس تأکید کرد و گفت: این طرح مهم پس از 10 سال فعالیت خود که اثرات مثبتی در سلامتی دانش‌آموزان کشور داشت در دولت روحانی متوقف شد و دولت سیزدهم باید به فکر احیای این طرح باشد.

مشاور انجمن صنایع لبنی دلایل توقف این طرح را کمبود اعتبار، نداشتن پیوست فرهنگی و نیز مجهز نبودن بسیاری از مدارس به یخچال‌های سردکن عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرانه مصرف شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک مزاح برای تحول کتابخوانی در کشور؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ گفت: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم!

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077812 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است