Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارتش پاکستان اظهارات موهن برخی مسوولان حزب حاکم در هند علیه مقدسات اسلامی را محکوم و این کشور را به جریحه دار کردن احساسات اقلیت‌های مذهبی و تشدید نفرت علیه جامعه مسلمانان متهم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از منابع رسمی پاکستان، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز دوشنبه طی بیانیه‌ای سخنان مقامات سیاسی هند علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را آزاردهنده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر «بابر افتخار» اظهارات ضداسلامی در هند را کفرآمیز توصیف کرد و افزود: این اقدامات حاکی از تحرکات ظالمانه و عمیقا آزار دهنده علیه مسلمانان به شمار می‌رود.

سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه خود هند را به تشدید نفرت علیه جامعه مسلمانان این کشور و سایر پیروان ادیان متهم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز از احضار کاردار سفارت هند در اسلام‌آباد و ابلاغ اعتراض شدید دولت و مردم پاکستان نسبت به ترویج پدیده شوم اسلام‌هراسی در هند به ویژه اظهارات موهن دو مقام حزب حاکم این کشور خبر داد.

مقامات وزارت خارجه پاکستان در جلسه احضاریه دیپلمات ارشد هندی به وی گفتند که در ادامه به این دیپلمات هندی گفته شد که اقدامات انضباطی دیرهنگام حزب حاکم هند علیه مسوولان حزبی مذکور تاسف برانگیز است و نمی‌تواند درد مسلمانان را تسکین دهد.

روز گذشته نیز رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌های جداگانه‌ای سخنان موهن ۲ سیاستمدار هندی وابسته به حزب حاکم این کشور را به شدت محکوم کردند.

توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در دادگاه، اعتراض‌های عمومی را در پی داشت.

بخشی از مسلمانان هند، حزب حاکم را به تلاش برای اسلام زدایی از شبه قاره متهم می‌کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هند ، اسلام هراسی ، پاکستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هند اسلام هراسی پاکستان حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است