Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:37:42 GMT

چگونه یک کمپرسور هوای خوب بخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۴۶۴

چگونه یک کمپرسور هوای خوب بخریم؟

کمپرسورهای هوا ازجمله تجهیزات کاربردی و پراستفاده در بسیاری از صنایع و مشاغل هستند که می‌توانند به صورت صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی تولید شوند. این تجهیزات می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون نوع کاربردها، تعداد مراحل کار، موتور محرک، نحوه عملکرد، فشار مکش و دهش، نحوه روغن‌کاری و پاشش آن و همچنین سرعت طبقه‌بندی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپرسور می‌تواند قدرت و نیروی مورد نیاز بسیاری از ابزارها را تأمین کند. تنوع و تعدد بالای کمپرسورهای هوا در بازار باعث می‌شود که افراد برای خرید این تجهیزات با چالش‌ها و مشکلات متعددی مواجه شوند و با توجه به آنکه این تجهیزات همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند لازم است که برای خرید بهترین کمپرسور هوا به فاکتورها و نکات مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آنها در ادامه مطلب بررسی خواهند شد.

کمپرسور هوا چیست؟

همان‌گونه که از نام آنها مشخص است کمپرسور هوا یا باد به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند با استفاده از انرژی الکتریکی هوا را به داخل پمپ کشیده و آن را تحت ‌فشار قرار می‌دهد. هوای فشرده شده وارد کندانسور می‌شود و در نهایت به مخزن انتقال داده شود و برای استفاده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های بهترین کمپرسور هوا

کمپرسورها دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنایع و مشاغل مختلف هستند و به همین دلیل آشنایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به صورت کلی یک کمپرسور هوای ایدئال باید دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی باشد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

کمپرسور هوا باید دارای توان و قدرت مناسبی باشد. هر کدام از صنایع و مشاغل مختلف به یک کمپرسور هوا با توان و قدرت متفاوت نیاز دارند. کمپرسور هوا باید توان تأمین نیروی محرکه دستگاه‌های پنوماتیک دیگر را داشته باشد تا تحت‌فشار قرار نگیرد. به عنوان مثال برای مصارف خانگی کمپرسورهایی با توان 1.5 اسب بخار گزینه بسیار ایدئالی است.

کمپرسور باید دارای یک شیر تخلیه سالم و مناسب برای تخلیه آب، ذرات آلودگی و ... باشد در غیر این صورت عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد و راندمان آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. در صورت عدم استفاده از شیر کنترل و یا اختلال داشتن آن، میزان رطوبت در هوای خروجی بالا رفته و کیفیت آن کاهش می‌یابد.

داشتن رول کیچ که از قطعات کلیدی و مهم کمپرسور در برابر عوامل مخرب فیزیکی محافظت می‌کند بسیار مهم است.

 بهترین کمپرسور هوا باید از سیستم فیلتراسیون بسیار باکیفیتی برخوردار باشد تا هوای خروجی از آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. داشتن فیلتر مناسب علاوه بر افزایش کیفیت هوای خروجی می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه نیز شود.

عوامل دیگری همچون حجم مخزن، ابعاد و اندازه کمپرسور، هزینه‌های تعمیر و نگهداری، قیمت کمپرسور و ... نیز می‌توانند در ایدئال بودن یک کمپرسور مؤثر باشند.

نکات مهم قبل از خرید کمپرسور هوا

قبل از اقدام برای خرید بهترین کمپرسور هوا لازم است که حتماً به فاکتورها و پارامترهای مختلفی توجه شود چرا که این تجهیزات می‌توانند انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت. از مهم‌ترین نکات قبل از خرید کمپرسور باد می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

در مرحله اول باید مشخص شود که در شغل و صنعت مورد نظر به چه میزان فشار و جریان هوا نیاز است. توجه به نیاز تجهیزات و ابزارهای پنوماتیک و میزان فشار و جریان هوا کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین کمپرسور ممکن تهیه شود و در نهایت از آسیب و خسارت دیدن آن و ایجاد هزینه‌های زیاد تعمیرات جلوگیری شود.

 فاکتور دوم قبل از خرید کمپرسور شناسایی انواع آنها است چرا که امروزه انواع کمپرسورها با کاربردها و قابلیت‌های مختلف وجود دارند و بر اساس فاکتورهای مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. آشنایی با نوع موتور، قطعات دستگاه، قدرت، عملکرد، نوع سیستم خنک‌کننده و ... می‌تواند در انتخاب بهترین کمپرسور هوا بسیار مؤثر باشد.

توجه به فاکتور CFM (Cubic Feet Per Minute) که جریان حجمی دستگاه را نشان می‌دهد و هرچقدر میزان CFM بیشتر باشد حجم هوای فشرده بیشتری تولید می‌کند.

توجه به میزان گنجایش مخزن کمپرسور که باید متناسب با میزان نیاز به هوای فشرده انتخاب شود.

توجه به مقدار اسب بخار دستگاه که در حقیقت قدرت و توان دستگاه را نشان می‌دهد.

فضا و قابلیت حمل، نوع منبع انرژی، چرخه‌ی کار یا چرخه‌ی وظیفه در کمپرسور باد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و ... از دیگر فاکتورهایی هستند که قبل از خرید کمپرسور هوا باید به آنها توجه شود.

تفاوت کمپرسور هوا و کمپرسور اسکرو

به صورت کلی کمپرسورهای هوا می‌توانند به دو دسته اصلی کمپرسور جابجایی مثبت و کمپرسور دینامیک تقسیم شوند. هر کدام از این کمپرسورها نیز زیرمجموعه‌های مختلفی دارند و کمپرسور اسکرو نوعی از کمپرسورهای دوار است که در دسته کمپرسورهای جابجایی مثبت قرار می‌گیرد. این کمپرسورها دارای دو روتور مارپیچی هستند که همواره در حال گردش هستند و زمانی که هوا به این روتورها می‌رسد تحت‌فشار قرار گرفته و حجم آن کاهش می‌یابد و در نهایت انرژی جنبشی مولکول‌های آن بالا می‌رود و به مخزن دستگاه انتقال داده خواهد شد.

مهم‌ترین کاربردهای کمپرسور هوا

تقریباً می‌توان گفت که کمپرسورهای هوا در تمامی جوانب زندگی امروزی افراد نقش دارند و می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. علاوه بر مصارف خانگی و مشاغل مختلف از این تجهیزات می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد که بارزترین آنها شامل موارد زیر هستند:

صنعت خودروسازی، لوازم‌خانگی و تجهیزات صنعتی

صنعت تولید لوله‌های پی‌وی‌سی

صنعت دریایی و نظامی

صنعت در هوافضا و رنگ و نقاشی

صنعت نساجی و تولید پوشاک

صنعت پتروشیمی، نفت و گاز

صنایع غذایی و دارویی

نیروگاه‌های برق

صنایع کشاورزی، شیلات، دامداری و ...

مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در قیمت کمپرسور هوا

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در خرید هر وسیله صنعتی و غیر صنعتی نقش ویژه‌ای دارد قیمت دستگاه است. کمپرسورهای هوا با توجه به تنوع و تعددی که دارند می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که می‌توانند در تعیین و تغییر قیمت آنها مؤثر باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند و شرکت سازنده کمپرسور و مدت‌زمان گارانتی آن

نوع منبع تغذیه کمپرسور باد

حجم مخزن دستگاه

کاربردها و میزان کارایی کمپرسور

شاخص‌های عملکرد دستگاه مانند SCFM، PS و HP

نوع کمپرسور بر اساس نحوه کار و عملکرد و سایر فاکتورها

میزان هزینه‌های تعمیر و نگهداری

نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا و ...

جمع‌بندی نهایی

امروزه انواع مختلفی از کمپرسورهای باد با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام می‌توانند مزایا و معایب مختلفی داشته باشند و لازم است که برای خرید بهترین کمپرسور هوا به نکات مختلفی توجه داشت. نوع نیاز، نوع کمپرسور، قدرت و توان دستگاه، مشخصات فیزیکی و مکانیکی، هزینه‌های نگهداری و ... از مهم‌ترین نکاتی هستند که در زمان خرید کمپرسور باید به آنها توجه داشت.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شیر صنایع غذایی طول عمر کشاورزی نفت و گاز بهترین کمپرسور هوا کمپرسور هوا کمپرسورهای هوا کمپرسور هوا یک کمپرسور برای خرید موارد زیر ویژگی ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • طبیعت و هوای بهاری همدان
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟