Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@20:01:22 GMT

جزئیات طرح پیشنهادی توزیع لبنیات با کالا برگ

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۴۹۳

جزئیات طرح پیشنهادی توزیع لبنیات با کالا برگ

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی از جزئیات طرحی برای افزایش سرانه مصرف و توزیع لبنیات با کالا برگ خبر داد که به تازگی به دولت ارائه شده است.

به گزارش مشرق، میراسلام تیموری امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی شیر با بیان اینکه اصلاح یارانه‌ها برای محصولات لبنی در صورتی که برنامه‌ای وجود نداشته باشد موجب کاهش مصرف می‌شود، اظهار داشت: به تازگی طرحی را به دولت ارائه داده‌اند که لبنیات با کالا برگ توزیع شود که در این صورت سرانه مصرف افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: با احتساب سرانه مصرف ۹۰ کیلوگرم هزینه خانوار شیر در ماه ۷۵ هزار تومان خواهد شد بنابراین به دولت پیشنهاد دادیم که معادل این میزان را کالا برگ محصولات لبنی به مردم بدهد تا آنها بتوانند صرفاً اینگونه محصولات را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومان اگر فقط منظور برای جبران افزایش ۴ قلم کالا باشد بسیار مناسب است و حتی بیشتر هم می‌باشد،‌ اما واقعیت این است که اصلاح ۴ قلم کالا موجب افزایش قیمت سایر کالاها هم شده است. بنابراین برخی از خانواده‌ها به دنبال خرید محصولات ضروری‌تر هستند و از خرید محصولات لبنی غافل می‌مانند در حالی که تأثیر این محصولات لبنی برای سلامتی بسیار مهم است.

تیموری افزود: در صورتی که دولت کالا برگ محصولات لبنی توزیع کند خانواده‌ها به میزان کافی از اینگونه محصولات استفاده خواهند کرد و سلامتی آنها کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی پیش‌بینی کرد: اگر دولت برنامه‌های مقابله‌ای با کاهش مصرف محصولات لبنی نداشته باشد پس از اصلاح یارانه‌ها در کوتاه‌مدت سرانه مصرف ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی در پاسخ به گفته خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بخشی از وظایف صنایع لبنی کاهش هزینه‌های تولید است و نباید به هر قیمتی که صنایع لبنی تولید کردند مردم قیمت آن را بپردازد، گفت: دقیقاً حرف درستی است و ما هم به اینگونه قیمت‌گذاری که بر اساس هزینه‌های تولید باشد اعتراض داریم و طرحی را با اتاق بازرگانی بررسی می‌کنیم که نوع قیمت‌گذاری‌ها را تغییر دهیم.

تیموری افزود: در روش قیمت‌گذاری به ازای هزینه تولید، امکان رقابت و بهره‌وری پایین می‌آید دولت باید اجازه بدهد بازارهای صادراتی باز باشد تا تولیدکنندگان در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا خودشان را ارزیابی کرده و بهره‌ور سازند.

به گفته وی، در شرایط فعلی نه شرکت‌ها می‌توانند بهره‌وری خود را اثبات کنند و نه دیگران می‌توانند کم بهره‌ور بودن این شرکت‌ها را نشان دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت لبنیات کالابرگ کالابرگ الکترونیکی طرح کالابرگ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت محصولات لبنی صنایع لبنی سرانه مصرف کالا برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جعفری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه فعالیت دانش بنیان ها و سکوهای سلامت، وزارت بهداشت ملزم به دارو رسانی از طریق سکوها به مصرف کننده نهایی است.

وی ادامه داد: در خصوص عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی اختلاف نظری وجود داشت که این آیین نامه به منظور رساندن دارو از تامین کننده به داروخانه هاست یا شامل رساندن دارو از داروخانه‌ها به مصرف کننده نهایی هم می‌شود.

جعفری گفت: در حقیقت دغدغه اصلی مردم و فعالان این حوزه این بود که دستورالعمل رساندن دارو از داروخانه به مصرف کننده نهایی ابلاغ شود. پس از یکسال و هشت ماه در نهایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت با همکاری وزارت ارتباطات این آیین نامه اجرا شود.

وی افرود: برای اینکه طعم شیرین دارو رسانی توسط سکو‌ها از داروخانه به مصرف کننده نهایی برای مردم احساس شود؛ لازم است چند نکته لحاظ شود؛ اول اینکه تاخیری که برای ابلاغ این دستورالعمل اتفاق افتاد برای عملیاتی شدن آن تکرار نشود. دوم اینکه مطابق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی نباید رقیب بخش خصوصی شود و ما امیدواریم بخش دولتی رقیب بخش خصوصی در دارورسانی نشود؛ یعنی سکو‌های خصوصی برای فراهم کردن شرایط مناسبتر برای دارو رسانی به مردم در رقابت باشند و این امکان در انحصار سکو‌های دولتی نباشد.

جعفری اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ آیین نامه، نهایتا ۶ ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل باید اجرایی شود چرا که در هیئت ۷۷ ام مقررات زدایی گفته شده، همه سکو‌های دارای مجوز از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و یا سایر نهاد‌های مرتبط برای فعالیت در حوزه عرضه دارو به مصرف کننده نهایی نیاز به اخذ مجوز مجدد ندارد؛ در حالیکه در این آیین نامه آمده، علاوه بر کسب مجوز از اتحادیه کسب و کار مجازی باید عضو سازمان صنفی یارانه‌ای کشور هم بشوند، که این ماده نیاز به اصلاح دارد.

معاون مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد پیش بینی کرد که فضای رقابتی خوبی بین سکو‌ها با توجه به ظرفیتی که در این دستورالعمل وجود دارد ایجاد میشود که این مهم سبب تسهیل دسترسی مردم به این خدمت میشود.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه