Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در این جلسه پس از مطرح شدن مواردی  چون مجوز برداشت شن و ماسه و ضایعاتی‌ها از سوی اعضا شورای اسلامی رییس سازمان صمت قول همکاری مساعد داد تا نسبت به رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.

با توجه به اینکه شهرداری سالانه به شن و ماسه برای پروژه‌های عمرانی و آسفالت معابر نیاز دارد ، مجوز برداشت شن و ماسه ضروری است، از طرفی وجود این معدن کاهش هزینه را هم برای شهرداری به دنبال دارد، نکته دیگر وجود ضایعاتی‌های سطح شهر و صنوف آلاینده است که موجب انتقاد شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد از وجود ضایعاتی‌ها

رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه  با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به وحود ضایعاتی‌ها در سطح شهر گلایه‌مند هستند، افزود: روزانه در خصوص جمع‌آوری ضایعاتی‌ها از سطح شهر تماس‌هایی داریم، این در حالی است که شاهد رشد قارچ گونه ضایعاتی‌ها در سطح شهر هستیم.

رضا بیرانوند گفت: انتظار ما این است که سازمان صمت برای انتقال و ساماندهی ضایعاتی به خارج از شهر با شهرداری تعامل لازم را داشته باشد، زیرا وجود ضایعاتی چهره و فضای شهر را مخدوش کرده‌اند، موضوع دیگر اینکه وجود ضایعاتی در سطح شهر موجب ناامنی و سرقت‌های زیادی شده اند.

وی افزود: اکثر ضایعاتی‌ها شبانه‌روری فعالیت می کنند چون کنترلی روی انها صورت نمی‌گیرد، همین امر موجب نگرانی شهروندان شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد همچنین به وجود صنوف الاینده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی از صنوف به خارج از شهر انتقال داده شد اما این کار ناقص اجرا شد، یکی از دلایل ان هم نبود زیرساخت های مناسب در شهرک صنوف زاگرس است.

بیرانوند بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت صنوف الاینده در سطح شهر ترافیک، سد معبر و آلودگی صوتی را به دنبال دارد، انتفال آنها به خارج از شهر ضروری است.

مجوز برداشت شن و ماسه کمک به کاهش هزینه شهرداری است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با اشاره به اینکه بخش عمده‌ی از مصالحی را که شهرداری نیاز دارد مربوط به کارخانه شن و ماسه است، اظهار کرد: انتظار داریم که سازمان صمت همکاری لازم را برای صدور مجوز برداشت شن و ماسه رودخانه‌ی داشته باشد، زیرا این اقدام کمک بزرگی به شهرداری است.

کرم نعمتی افزود: نبود مجوز معدن شن و ماسه باعث شده شهرداری برای تامین مصالح مورد نیاز خود هزینه زیادی را متحمل شود، بنابراین وجود مجوز برداشت شن و ماسه کاهش هزینه شهرداری را به دنبال دارد.

نبود معدن شهرداری را مجبور به خرید مصالح نامرغوب می‌کند

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم با تاکید بر اینکه مجوز معدن شن و ماسه یکی از ضروریات برای شهرداری است، عنوان کرد:  حدود یکسال است که  پیگیر مجوز هستیم اما تاکنون موفق نشده ایم، در حالی که به دلیل نبود مجوز ناچار هستیم شن و ماسه بی کیفیت را برای آسفالت معابربا قیمت بالا خریداری کنیم.

 حجت احمدی پور خاطرنشان کرد:  با توجه به اهمیت معدن اختصاصی شن و ماسه امیدواریم سازمان صمت تعامل لازم را داشته باشدف تا شاهد افزایش کیفیت آسفالت معابر و پروژه‌های عمرانی  باشیم. 

سازمان صمت مجوز برداشت شن وماسه را ویژه دنبال کند

شهردار خرم‌آباد هم با بیان اینکه  یکی از معضلاتی که شهرداری با آن مواجه  است نبود معدن شن و ماسه است، اظهارکرد:  با توجه به وسعت  شهر خرم‌آباد و وضع معابر و آسفالت سطح شهر وجود معدن شن و ماسه  برای شهرداری ضروری است  تا بتواند خدمات دهی مطلوبی به شهروندان داشته باشد.

سعید فتوحی افزود: سال گذشته  شهرداری 10 میلیارد تومان  مصالح شن و ماسه خریداری کرده و امسال هم تاکنون 3 میلیارد تومان  خریداری کرده است، با توجه به اینکه بیشتر کارخانجات به صورت  نقدی مصالح را عرضه می‌کنند مشکلات زیادی برای شهرداری ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که سازمان صمت لرستان مجوز معدن شن و ماسه را به طور ویژه  برای شهرداری دنبال کند.

شهردار خرم‌آباد  وجود ضایعاتی‌‌ها در سطح شهر را از دیگر معضلات عنوان کرد و گفت: ضایعاتی های سطح شهر چهره و مبلمان شهر را مخدوش کرده است ، با وجود اینکه  شهرک صنوف ضایعاتی‌ها باید حتما خارج از شهر باشد اما متاسفانه شاهد فعالیت شبانه روزی ضایعاتی ها هستیم.

فتوحی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری به تنهایی  قادر به ساماندهی آنها نیست، باید شهرداری، منابع طبیعی و سازمان صمت با هم افزایی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

سازمان صمت پای کار است

رییس سازمان صمت لرستان هم پس از شنیدن صحبت و درخواست اعضا شورای شهر در خصوص دخواست شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری خرم‌آباد مبنی بر صدور مجوز معدن شن و ماسه توضیح داد: ما در اولین جلسه شورای معادن که برگزار شد ،  مصوب کردیم که برای تامین مصالح پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها مجوز صادر می‌کنیم، منتهی به شرط اینکه خارج از محدوده شهر باشد و محیط زیست و منابع طبیعی استعلام لازم را ارائه کنند.

بهمن جعفری افزود: من به شهرداری و اعضا شورای شهر قول می‌دهم در صدور مجوز معدن و پروانه اکتشاف همکاری لازم را خواهیم داشت، زیرا این کار یک اقدام عام المنفعه است.

وی گفت: اما در خصوص مراکزضایعاتی  باید بگویم ما تنها  برای عمده فروشان ضایعات فلزی مجوز صادر کنیم، ساماندهی هم بر عهده خود شهرداری است.

رییس سازمان صمت لرستان خاطر نشان کرد: اما این آمادگی را داریم که زمین مورد نیاز را برای انجام فعالیت در شهرک صنعتی شماره دو واگذار کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: برداشت شن و ماسه رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد رییس سازمان صمت لرستان شورای اسلامی شهر خرم آباد مجوز برداشت شن و ماسه مجوز معدن شن و ماسه برای شهرداری وجود ضایعاتی خارج از شهر سازمان صمت ضایعاتی ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان