Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای میراسلام تیموری گفت: با اجرای برنامه پیشنهاد شده به دولت مبنی بر تخصیص ۷۵ هزار تومان یارانه به ازای هر نفر به صورت کالابرگ، سرانه مصرف به ۹۰ کیلو می‌رسد.

به گفته او، مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای افزایش ۴ قلم کالا بسیار مناسب است، اما واقعیت آن است که با اصلاح این ۴ قلم، قیمت کالا‌های دیگر هم افزایش یافته که براین اساس، خانوار‌ها به دنبال خرید محصولات ضروری هستند و از لبنیات برخلاف فواید آن برای سلامتی، غافل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای تیموری می‌گوید: قیمت محصولات لبنی صرفا تابع مواد اولیه نیست، بلکه پارامتر‌های دیگری همچون حقوق و دستمزد، نرخ ارز، پتروشیمی و غیر نیز بر آن اثر می‌گذارد و امسال با اصلاح نظام یارانه، قیمت محصولات لبنی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید 

خرید روزانه حدود ۳ هزار تن شیر مازاد از دامداران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: کاهش مصرف سرانه خانوار از دست صنایع خارج است، اما با اجرای برنامه پیشنهادی، نه تنها جبران عقب افتادگی خواهیم داشت، بلکه سرانه دهک‌های پایین از حد استاندارد نیز فراتر می‌رود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از انجمن صنایع لبنی، با اصلاح نظام پرداخت یارانه از ۲۲ اردیبهشت امسال، قیمت محصولات لبنی تحت تاثیر افزایش قیمت شیر خام به عنوان ماده اولیه از ۶ هزار و ۴۰۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات لبنی دهک های پایین مصرف لبنیات نظام یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است