Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به حضور ۷۰ شرکت بخش خصوصی ایران در قطر، گفت: به دنبال ارایه یک الگوی ویژه از همکاری بخش دولتی و خصوصی در کشور قطر هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر، «عدنان موسی‌پور» در نشست تجار و بازرگانان ایرانی که در نخستین روز سفر بزرگ‌ترین هیئت تجاری ایران به قطر در دوحه برگزار شد، اظهار کرد: حدود پنج سال پیش زمانی که تجارت ایران با کشور قطر حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار بیشتر نبود و برخی در اتاق بازرگانی در پی تشکیل یک تشکل برای تقویت مراوده تجاری ایران با قطر بودند، که تشکل آن ایجاد شد و دیدن چنین جمعی از تجار ایرانی در قطر زمانی یک رؤیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجارت ۳۰ میلیون دلاری به ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امروز شاهد حضور ۷۰ شرکت خصوصی در کشور قطر هستیم. این شرکت‌ها و تجار فعال در آن‌ها به‌خوبی درک کرده‌اند که یک تاجر، بازرگان و تولیدکننده با رویکرد بین‌المللی باید خودش را در معرض فرصت‌ها قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر تاکید کرد: فعالیت تمام بازرگانان و تجار ایرانی فراتر از مرزهای ایران، منجر به تقویت برند تجاری ایران می‌شود. امروز شاهد تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری و صادرات ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری هستیم، در نتیجه رفتار تجار و بازرگانان در نوع انعقاد قرارداد، مذاکره، حضور در جلسات و ارتباطات تجاری، منجر به تقویت برند تجاری کشورمان می‌شود.

موسی‌پور گفت: اگر تجارت کشورهای موفق را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که هر کشوری در تجارت و صادرات موفق بوده، بخش خصوصی در آن کشور میدان‌دار بوده است. در مجموعه اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر نیز به دنبال این هستیم که یک الگوی ویژه از همکاری بخش دولتی و خصوصی در کشور قطر ارائه کنیم.

تاکید بر توسعه مبادلات تجاری ایران و قطر

«خلیفه بن جاسم آل ثانی» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر در این دیدار با اشاره به علاقه این کشور به توسعه مبادلات تجاری با ایران، گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد حضور هیأت تجاری ایران در قطر هستیم و برای توسعه مبادلات تجاری با ایران بسیار مشتاق هستیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی قطر آمادگی کامل دارد که در مسیر توسعه روابط تجاری دو کشور، از بخش خصوصی ایرانی و قطری حمایت کند. می‌دانیم در مسیر تبادلات تجاری مشکلاتی وجود دارد و آماده هستیم تا این مشکلات را از مسیر تجار ایرانی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی قطر تاکید کرد: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار مثبت است و در حوزه تجارت نیز بر اساس روابط سیاسی دو کشور عمل خواهیم کرد.

ایران و قطر روابط سیاسی بسیار خوبی با یکدیگر دارند

بر اساس این گزارش، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز در این نشست، اظهار کرد: قطر کشور دوست و همسایه ایران است و روابط با این کشور برای ایران بسیار اهمیت دارد. ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های دو کشور وجود دارد و باتوجه‌به اینکه قطر در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بسیاری کشورها انجام داده است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی نیز در ایران وجود دارد که قطر می‌تواند در این حوزه‌ها نیز ورود کند.

وی افزود: دو کشور ایران و قطر روابط سیاسی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و باید تلاش کنیم روابط تجاری دو کشور نیز به همان اندازه توسعه یابد. توسعه روابط اقتصادی، پایداری روابط سیاسی را نیز در پی خواهد داشت و ایران در این زمینه بسیار مشتاق است.

رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه امیدواریم این اجلاس سرآغاز توسعه روابط تجاری دو کشور باشد، گفت: به دلیل اهمیت روابط تجاری با کشور قطر، اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از سال ۹۷ فعالیت خود را توسعه داد و اکنون نیز شاهد حضور هیأتی از تجار و بازرگانان ایرانی در قطر هستیم. از تجار قطری نیز برای حضور در ایران دعوت به عمل می‌آید.

شافعی تصریح کرد: در صورت تشکیل شورایی با موضوع تسهیل تجارت دو کشور در قطر، مانند تشکیلات اتاق بازرگانی ایران و قطر در ایران، می‌توان انتظار داشت روابط تجاری دو کشور با شیب تندتری توسعه یابد و حجم مبادلات سالانه دو کشور افزایش یابد. در این سفر تجار ایرانی و قطری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد تا اندک مشکلات موجود در مسیر مبادلات تجاری نیز رفع شود. کشورهایی در منطقه هستند که دوست ندارند روابط تجاری ایران و قطر توسعه یابد، ولی ایران در این مسیر عزم خود را جزم کرده و شاهد توسعه روابط تجاری دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: در این سفر ۷۰ شرکت خصوصی ایرانی حضور دارند؛ البته متقاضیان حضور در هیئت تجاری بسیار زیاد بودند و در نهایت ۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت بین‌المللی با کشور قطر برای حضور در این سفر انتخاب شدند. بخش خصوصی برای تبادلات تجاری با قطر آماده است و حتی حاضریم روابط تجاری با قطر را جایگزین دیگر کشورها کنیم.

رئیس اتاق ایران گفت: برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر نیز فرصت بزرگی است و ایران نیز آماده همکاری در برگزاری موفق این رویداد است.

کد خبر 580075

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قطر جام جهانی فوتبال جام جهانی قطر 2022 ایران و قطر مبادلات تجاری ایران و قطر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر توسعه مبادلات تجاری روابط تجاری دو کشور توسعه روابط روابط سیاسی تجار ایرانی تجاری ایران کشور قطر بخش خصوصی رئیس اتاق قطر هستیم ۷۰ شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند