Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حاکم شدن امنیت و ثبات نسبی در سوریه و نیز با وجود ادامه تحریم‌های خصمانه غرب، دولت این کشور در تلاش است آمادگی خود را برای استقبال و پذیرایی از زائران اماکن مقدسه افزایش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در دمشق، با وجود جنگ تروریستی جهانی که سوریه در معرض آن قرار گرفت و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه آن گردشگری موفق شد جایگاه برتری را برای خود فراهم کند و سالانه هزاران نفر از زائران را میزبانی کرده و به یک منبع اصلی برای درآمد ملی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله هزاران زائر برای بزرگداشت مراسم دینی و زیارت مرقدهای مقدس و آشنایی با تمدن بلاد شام به سوریه سفر می‌کنند. مقصد اصلی در دمشق و حومه آن که زائران را به سوی خود می‌کشاند، مرقدهای مطهر حضرت زینب، حضرت رقیه و حضرت سکینه علیهم السلام است.

«فیصل سرور» مسئول بخش گردشگری استان دمشق به خبرنگار تسنیم گفت: زیارتگاه‌ها صرف نظر از اینکه متعلق به چه طرفی است چه این زیارتگاه، کلیسا باشد یا مسجد یا مرقد یکی از شخصیت‌های تاریخی اسلامی، برای ما مقدس است.

 

 

وی افزود: وسایل شخصی یکی از شخصیت‌های اسلامی در مسجد اموی نگهداری می‌شود، بسیاری از افراد علاقه‌مند به بازدید از آن هستند، گردشگری دینی در رتبه بندی گردشگری ما در مقام اول قرار دارد، ما پاسخگوی درخواست‌های زوار چه گردشگران ایرانی و چه عراقی به ویژه در مناسبت‌های زیارتی هستیم، چه روز پانزدهم شعبان و چه در روز عاشورا یا حتی در دوره‌های عید یا ماه مبارک رمضان، آغوش ما همواره به سوی آنها باز است و ما خدمات مورد نیازشان را تقدیم خواهیم کرد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، و پروتکل‌های پیشگیرانه‌ای که به اجرا در آمد، فعالیت‌های گردشگری در تمام نقاط جهان محدود و حتی تعطیل شدند، وحشت جهانی از شیوع این ویروس به ویژه در سال اول کشف آن و نبود واکسن فعال برای مقابله با این ویروس سبب توقف کامل گردشگری دینی بین سوریه و ایران شد.

«زیاد عربش» تحلیلگر مسائل اقتصادی به خبرنگار تسنیم گفت: به طور کل در سطح تمام کشورهای جهان، در سال‌های 2019 و 2020 مناطق مختلفی از جهان به شدت تحت تاثیر تدابیر پیشگیرانه قرار گرفتند که نقطه اوج آن در سال 2020 بود که نیمی از جهان به طور کامل تحت تاثیر آن بود و می‌توان گفت که نیمی از جمعیت جهان در محدودیت‌های رسمی و اداری و پروتکل‌های محدود کننده از سوی نهادهای مسئول کشور خود بودند.

همین امر سبب شد تا بخش‌های حمل و نقل، گردشگری و خدمات به شکل ویژه‌ای تحت تاثیر آن قرار گرفته و فعالیت در بخش‌های از آن فعالیت‌های به شکل شبه کاملی متوقف شد که از این میان می‌توان به حمل و نقل، هوانوردی، ترابری، گردشگری عادی و گردشگری دینی اشاره کرد.

اما با ازسرگیری فعالیت‌های تجاری در سال گذشته و ماه‌های اخیر، این بخش نیز کمی جان گرفت با این حال نیازمند به زمانی طولانی برای قدرت گرفتن مجدد است، این امر به ویژه در سایه گسترش بحران‌های دیگر مانند افزایش قیمت انرژی و به تبع آن قیمت حمل و نقل و خدمات و کالاهای واسطه و خدمات مورد نیاز ،عینیت بیشتری یافته است.

با آغاز سال جاری میلادی، رئیس وقت سازمان حج و زیارت ایران خبر داد سفرهای گردشگری ایران به سوریه از سر گرفته می‌شود، این سفرها با میانگین هفته‌ای دو پرواز خواهد بود که قرار است تنها در پایتخت، دمشق محدود باشد مسئله‌ای که بیانگر عبور از مرحله پیامدهای ویروس کرونا بوده و زمینه ساز افزوده شدن زیارت مراقد مقدس دیگر در خارج از پایتخت دمشق هم خواهد بود.

در ادامه شماری از زائران عتبات مقدسه سوریه به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه به عنوان زائر چه تسهیلاتی از سوی دولت سوریه دریافت کرده‌‌اید؟پاسخ دادند.

زائری در این زمینه گفت : خدا را شکر، تسهیلات خوبی ارائه می‌شود، امنیت کامل و حفظ سلامت زائران به خوبی رعایت می‌شود، سلامت مردم مد نظر قرار داشته و همکاری خوبی هم از سوی مردم دیده می‌شود آنها با خوش آمدگویی و حتی لبخند زدن این کار انجام می‌دهند، مردم سوریه مردم خوب و عزیزی هستند که بیش از 10 سال پایداری کردند، از خداوند می‌خواهیم تا این کشور را برای عرب‌ها و مسلمانان حفظ کند.

زائر دیگری می‌گوید: ما در این کشور این احساس را داریم که اصلا جنگی در آن نبوده است، جنگ به پایان رسیده است، احساس آرامش داریم، زمانی که لبخند را بر چهره مردم سوریه می‌بینیم، احساس می‌کنیم که ملت سوریه راحت است و شلوغی بازارها هم این احساس را به شما می‌دهد که خبری از جنگ نیست و شرایط بسیار خوب است و اینکه با مردمی امیدوار روبرو هستیم.

یکی دیگر از زائران اماکن مقدسه سوریه خاطر نشان کرد: در واقع ما از حامیان سفر به سوریه هستیم، روز به روز تسهیلات بیشتر و بهتری ارائه می‌شود، ما شاهد بهبود ملموسی به ویژه در این سفر شاهد آن هستم که تمام تسهیلات موجود و به راحتی در دسترس است، خدا را شکر که وضعیت کشور در حال بهبود مستمر است، هر سفر شاهد شرایط بهتری هستم و این بهبود شرایط به طور مستمر ادامه دارد.

زائر دیگری اظهار داشت: در بخش‌های مربوط به اسکان، هتل‌ها، تغذیه و خدمات حمل و نقل هم شاهد همکاری کاملی از سوی بخش غیر دولتی و خصوصی هستیم که به یاری شرکت‌ها و بقیه ظرفیت‌ها آمده‌اند.

 

«مظهر الاشقر» مسئول اداره تشریفات حرم حضرت رقیه(س) به خبرنگار تسنیم می‌گوید: به عنوان بخش مدیریتی ما ابتدا از زائران استقبال کرده و نظارت کاملی بر نظافت و سرویس بهداشتی و مراقبت از کل حرم مطهر داریم گاه هستیم.

 

حضرت رقیه فرزند امام حسین(ع) است، امام حسین و اهل بیت علیهم اسلام همواره درب خانه خود را به روی تمام محبان و هر انسانی که به آنجا مراجعه می‌کند، باز گذارده‌اند، تا هر کسی از علم و هدایت و نور این مراقد بهره‌مند شود.

خانم «لینی سندیان» مسئول بخش زنان حرم حضرت رقیه(س) هم به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما در مرقد مقدس حضرت رقیه فرزند امام حسین علیه السلام برای خدمت به زوار تلاش می‌کنیم، اینجا یک مکان دینی، تاریخی و یک جایگاه مقدس است که زائران از اقصا نقاط جهان برای زیارت مرقد حضرت رقیه به اینجا می‌آیند.

وی افزود: زائران، نیازها و خواسته‌‌هایی دارند و از نظر روحیه در مرقد حضرت رقیه احساس راحتی می‌کنند، ما ان شاء الله خدمات لازم را در داخل مرقد به بهترین وجه ممکن ارائه می‌کنیم.

با وجود جنگی که سوریه در معرض آن قرار گرفت و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه آن گردشگری این کشور موفق شد جایگاه برتری را برای خود فراهم کند و سالانه هزاران نفر از زائران را میزبانی کرده و به یک منبع اصلی برای درآمد ملی تبدیل شود.

البته سوریه نیازمند بازگشت به جایگاه خود در بخش گردشگری است، ما نیازمند برنامه ریزی مدونی برای ازسرگیری فعالیت‌های گردشگری هستیم، صنعتی که طی دوره گذشته به شدت ضربه خورده است، این در حالی است که بازگشت گردشگری دینی به کشوری که سال‌ها جنگ را تجربه کرده دلیلی برای بهبود شرایط و بازگشت ثبات است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حرم حضرت رقیه س حرم مطهر حضرت زینب س سوریه حرم حضرت رقیه س حرم مطهر حضرت زینب س سوریه خبرنگار تسنیم گردشگری دینی حضرت رقیه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا

نازنین فاطمه عیدیان در مرحله نهایی ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا با تاریخ‌سازی به مدال طلا رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان موفق شد در مرحله نهایی ماده 400 متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا در شهر دبی امارات، ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب کند.

او موفق شد با ثبت حد نصاب 58.86ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب  59.48ثانیه در اختیار خودش بود را بهبود بخشید.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده که با حد نصاب59.16(1402/6/10-تهران) در اختیار شهلا محمودی بود را ارتقا داد.

عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع  به دست آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا