Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در بخش دوم نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور در زمینه رسیدگی به تخلفات مربوط به ساخت یک ابر ویلا در یکی از روستاهای استان مازندران اظهار کرد: ممکن است برخی تصور کنند ساخت و ساز یک ویلا چه اهمیتی داشته که سازمان بازرسی به موضوع آن ورود کرده است؛ این موضوع صرفا رسیدگی به یک ساخت و ساز غیرقانونی نبود؛ چنانچه به تخلفات صورت گرفته در ساخت این ویلا بی‌توجهی می‌شد این امر ساخت و سازهای غیرقانونی دیگری را در آن منطقه در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه ضمن دستور به  گفت: پیگیری ساخت ویلای غیرقانونی مورد اشاره زمانی اثربخش است که منتهی به رفع تخلفات در مورد ویلای مزبور و جلوگیری از موارد مشابه شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده‌های زیادی که در حوزه زمین و اراضی در قوه قضائیه تشکیل شده و می‌شود، گفت: با توجه به شناختی که شخص رئیس‌جمهور وجود دارد بسیار امید داریم اقدام عاجلی از ناحیه دولت برای ساماندهی موضوع زمین، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تغییر کاربری‌ها و دستگاه‌های صادرکننده مجوز و پروانه ساخت‌وساز، صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام محسنی اژه ای قوه قضائیه ساخت و ساز غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد