Web Analytics Made Easy - Statcounter

شصت و هشتمین نشست محرمانه موسوم به "بیلدربرگ" در حالی روز یکشنبه با شرکت ترکیبی از مقامات نظامی-امنیتی و چهره‌های دیگر عرصه سیاست و عرصه‌های دیگر در واشنگتن پایان یافت که اوکراین از محورهای این نشست بوده و در عین حال گمانه‌زنی‌هایی به موجب این نشست مطرح شد مبنی بر اینکه غرب احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای جنگ‌افروزی‌های بیشتر در ماه‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه گاردین گزارش داد، این اجلاس بیلدربرگ بعد از شکافی دو ساله از بابت وقوع همه گیری کووید-۱۹ در هتلی در شهر واشنگتن دی .سی به صورت حضوری و با شرکت مقامات نظامی امنیتی کشورهای غربی و چندین تن از نخبگان و چهره‌های تاثیر گذار حوزه‌های مختلف تحت تدابیر شدید امنیتی به صورت حضوری در بازه ۲-۵ ژوئن برگزار شد.

اجلاس مذکور با حضور ۱۲۰ چهره برجسته از ۲۱ کشور جهان شامل سران ناتو، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمان اطلاعات انگلیس، شورای امنیت ملی آمریکا، دو نخست وزیر اروپایی، هنری کیسینجر و چند میلیاردر و سرمایه گذار حوزه فن آوری برگزار شده است.

تحولات زیادی در مدت دو سالی که از آخرین اجلاس بیلدربرگ می‌گذرد رخ داده و نظم جهانی غربی که این گروه بی سروصدا و محرمانه در عمده مدت زمان ۷۰ سال گذشته سعی در حفظش داشته، دستخوش انواع تلاطم‌ها شده است.

در آخرین کنفرانس بیلدربرگ مربوط به سال ۲۰۱۹ عناوین خوشبینانه‌ای برای آن شامل "یک نظم راهبردی باثبات" و "اتفاقات بعدی اروپا چیست؟" وجود داشتند اما دستور اجلاس امسال نشان دهنده آشوب و بحران بود. در صدر این دستور کار عنوان "بازآرایی‌های جهانی" قرار داشت و بعد از آن هم عناوین "چالشهای ناتو" که بزرگترین‌شان اوکراین است، قرار داشتند.

به نوشته وب‌سایت بیلدربرگ، نشست امسال گروه بیلدربرگ به موضوعاتی شامل اصلاحات ژئوپلتیک، چالش‌های ناتو، چین، آرایش مجدد هند-اقیانوس آرام، رقابت فنی چین و آمریکا، روسیه‌، تداوم دولت و اقتصاد، اختلال در سیستم مالی جهانی، انتشار اطلاعات نادرست، امنیت و پایداری انرژی، سلامتی پس از همه‌گیری، تکه تکه شدن جوامع دموکراتیک، جهانی‌زدایی و اوکراین بود.

گاردین نوشت که مطمئنا کنفرانس بیلدربرگ برگزار شده در واشنگتن شورای سطح بالای جنگ تحت سرپرستی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بوده و اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا و مدیر عامل شرکت نفت و گاز دولتی اوکراین هم به این اجلاس برگزار شده در هتل ماندارین اورینتال واشنگتن دی.سی پیوسته بودند.

بر اساس این گزارش چندین چهره کارشناس در حوزه‌های روسیه و اوکراین از جمله سلست والاندر، معاون امور امنیت بین‌المللی وزیر دفاع آمریکا و نادیا شادلو، معاون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که دارای کرسی در کمیته هدایتی برگزیده بیلدربرگ است هم در اجلاس واشنگتن حضور پیدا کردند و در کنار آنها کریستیا فریلاند، معاون دارای تبار اوکراینی نخست وزیر کانادا هم شرکت کرد.

برای این اجلاس اتاق کنفرانسی با صفحه‌های ویدئویی برای حضور مجازی برخی شخصیت‌ها در نظر گرفته شد و به احتمال زیاد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این اجلاس به صورت مجازی شرکت کرده است. چند روز قبل از آن، زلنسکی با یکی از چهره‌های بیلدربرگ و نماینده اطلاعاتی آمریکا، آلکس کارپ، که مدیر شرکت بدنام Palantir، از شرکتهای حوزه نظارت و تجزیه و تحلیل داده وابسته به سازمان سیا ملاقات کرد.

بر اساس توییت معاون نخست وزیر این کشور، شرکت Palantir که توسط میلیاردر نزدیک به بیلدربرگ، پیتر تیل، راه اندازی شد، با ارائه "حمایت دیجیتالی" از ارتش اوکراین موافقت کرده است.

لیست شرکت کنندگان اجلاس امسال همچنین مملو از مشاوران نظامی بود که یکی از آنها رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و تعدادی دیگر از چهره‌های ماشین جنگی از جمله جیمز بیکر، رئیس "دفتر شوم" موسوم به دفتر net assessment است.

بیلدربرگ گاهی اوقات به عنوان یک اجلاس گفتگو محور یا تصویری دیوانه وار از نظریه پردازان توطئه نادیده گرفته می‌شود. اما در واقع این یک نشست دیپلماتیک بزرگ است که امسال مانند همیشه سیاستمداران ارشد ترانس آتلانتیک، از وزیر بازرگانی آمریکا گرفته تا رئیس شورای اروپا، در آن شرکت کردند.

بسیاری آن را یک داووس قدیمی‌تر و کمتر پر زرق و برق که هر ساله توسط صندوق جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، می‌دانند.

بیلدربرگ تا حدودی به دلیل ارتباطش با جامعه اطلاعاتی فراآتلانتیک پوشش خبری کمی پیدا می‌کند.

این کنفرانس که در اواسط دهه ۱۹۵۰ به عنوان پروژه مشترک اطلاعاتی آمریکا و انگلیس شکل گرفت، به حدی تحولاتش را محرمانه و دور از چشم رسانه‌ها نگه می‌دارد که مطبوعات جهان از تلاش برای کسب اطلاعاتی اجمالی از آنها صرف نظر کردند.

ترکیب کنفرانس امسال، به رهبری ویلیام برنز، رئیس سیا، این ریشه‌ها را منعکس می‌کند.

برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه بوده و تنها چند ماه قبل از اینکه جو بایدن به او سمت فعلی‌اش را بدهد، به عضویت کمیته هدایت بیلدربرگ انتخاب شده بود و پس از آن او محتاطانه از کرسی خود استعفا داد.

چهار مقام ارشد اطلاعاتی فعال دیگر در این مراسم شرکت کردند، شامل رئیس ستاد ارتباطات دولتی انگلیس، مدیر آژانس اطلاعات خارجی فرانسه، DGSE؛ رهبر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن.

دیوید پترائوس (مدیر اسبق سیا) و جان ساورز (مدیر اسبق سازمان MI۶) که اکنون به ترتیب از اعضای هیئت مدیره بیلدربرگ و بریتیش پترولیوم هستند هم در این مذاکرات شرکت کردند. و البته دیگر شرکت کننده این اجلاس هنری کیسینجر ۹۹ ساله، مربی کلاوس شواب، رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد بود.

به طور باورنکردنی، کیسینجر ۹۹ ساله از سال ۱۹۵۷ در اجلاس بیلدربرگ شرکت کرده است.

حاضران در نشست بیلدربرگ از افشای هرگونه جزئیات این نشست بر اساس قانونی که اندیشکده چتم هاوس وضع کرده، منع شده‌اند و با این که در برخی از این نشست‌ها افراد مرتبط با رسانه‌ها هم حضور داشته‌اند، آنها نیز هیچ نکته‌ای از نشست بیلدربرگ را در رسانه‌ها بیان نکرده‌اند.

سازمان‌دهندگان این نشست می‌گویند دلیل این ممنوعیت، نه رازداری بلکه حریم شخصی مدعوین است. حاضران در این نشست آزادانه و بدون حضور رسانه‌ها و بدون هیچ محدودیت و معذوریتی درباره تحولات مختلف به اظهار نظر می‌پردازند. این اظهارات ممکن است در تضاد با موضع‌گیری‌های رسمی این افراد باشد و به همین دلیل چنین ممنوعیتی وضع شده است. برگزارکنندگان این نشست تا سال‌های پایانی قرن بیستم، کنفرانس مطبوعاتی ترتیب می‌دادند اما با توجه به این که جزئیات قابل توجهی از این نشست در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌گرفت، استقبالی از نشست‌های مطبوعاتی آن هم نشد.

«ویسکونت اتی ین داوینیون» که مدتی ریاست گروه بیلدربرگ را بر عهده داشت، درباره نگاه حامیان تئوری توطئه به این نشست می‌گوید: «برگزاری این‌گونه نشست‌ها که حاضران در آن بتوانند آزادانه درباره همه چیز اظهارنظر کنند قطعاً هزینه‌هایی هم خواهد داشت و بخشی از این هزینه را هم حامیان دیدگاه تئوری توطئه به ما تحمیل می‌کنند. چنین امری هم اجتناب‌ناپذیر است اما چندان به آن اهمیت نمی‌دهیم. همیشه و در همه حال افرادی هستند که با این نگاه به تحولات اطراف خود می‌نگرند اما واقعیت این است که نمی‌توان کنترل تمام اتفاقات را در دست داشت.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جو بایدن ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ، اوکراین ، روزنامه گاردین ، واشنگتن ، امریکا ، نشست بیلدربرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جو بایدن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوکراین روزنامه گاردین واشنگتن امریکا نشست بیلدربرگ برگزار شد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بازیکن ۲۱ ساله رئال مادرید دل ژابی آلونسو را برد

ژابی آلونسو برای تقویت خط دفاعی بایرلورکوزن برای فصل آینده، یک بازیکن رئال مادرید را در نظر گرفته است. رافا مارین، ۲۱ ساله، بازیکن سابق تیم جوانان رئال، در حال حاضر به صورت قرضی در آلاوس حضور دارد.

روزنامه آلمانی بیلد فاش کرد که رافا مارین بازیکنی است که ژابی آلونسو بسیار دوست دارد او را برای فصل آینده به خط دفاعی تیمش اضافه کند. استانیشیچ پس از یک فصل حضور قرضی به بایرن باز می‌گردد، در حالی که جاناتان تاه و پیرو هینکاپیه ممکن است تابستان امسال لورکوزن را ترک کنند.

رافا مارین فصل خوبی را در آلاوس سپری می‌کند و رئال مادرید قصد دارد او را در تابستان امسال بازگرداند، اما این احتمال هم وجود دارد که رئال او را به لورکوزن قرض بدهد تا با کسب تجربه بیشتر سال‌های بعد برگردد و تبدیل به یکی از ارکان خط دفاعی تیم شود.

منبع: ورزش سه

tags # رئال مادرید سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • این بازیکن ۲۱ ساله رئال مادرید دل ژابی آلونسو را برد