Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه به ارائه گزارشی پیرامون رسیدگی‌های این سازمان به  تخلفات صورت گرفته در زمینه ساخت و ساز غیرقانونی در حریم روستای سالدوزکلا شهرستان سیمرغ استان مازندران پرداخت و از تشکیل ۴ پرونده برای این ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین زمینه گفت: علاوه بر ارسال گزارش این ساخت و ساز غیرمجاز برای  استاندار مازندران، گزارش‌های کیفری علیه مدیر وقت بنیاد مسکن قائمشهر، مسئول فنی بخشداری و همچنین دهیار روستای سالدوزکلا را به مراجع قضایی ذی‌صلاح ارسال کردیم و از دیوان عدالت اداری هم تقاضای ابطال پروانه این ساختمان را داشته‌ایم.

پیشگیری از فاسد شدن ۴ هزار و ۲۰۰ تن مواد پروتئینی در بندرعباس 

حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به تدبیر سازمان بازرسی در زمینه پیشگیری از فاسد شدن ۴ هزار و ۲۰۰ تن مواد پروتئینی در بندرعباس گفت: در جریان این موضوع عده‌ای قصد داشتند ۱۵۷ کانتینر مرغ و گوشت منجمد را به عنوان کالای متروکه محاسبه کنند که با تدبیر به موقع سازمان بازرسی از فاسد شدن ۴ هزار و ۲۰۰ تن مواد پروتئینی پیشگیری به عمل آمد.

رسیدگی به  ۲هزار و ۵۶۰  فقره پرونده در دیوان عدالت اداری

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری به ارائه گزارشی از پرونده‌های رسیدگی شده در این دیوان طی سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: در سال گذشته در هیئت‌های عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری، بالغ بر ۲  هزار و ۵۶۰  فقره پرونده رسیدگی شد که از این تعداد، ۵۰۸ مورد حکم به ابطال مصوبات، ۱۵۱ مورد حکم به عدم ابطال مصوبات و ۵۷  فقره رای وحدت رویه در خصوص آراء معارض صادر شده از سوی شعب بوده و بقیه موارد نیز در قالب ماده ۸۵ محسوب می‌شدند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به برگزاری ۳۰ جلسه توجیهی و پیشگیرانه این دیوان با وزارتخانه‌ها و انجام ۶۴  مکاتبه با مجموعه دستگاه‌های اجرایی طی سال گذشته گفت: همچنین در این مدت با مشارکت نمایندگان شورای دستگاه‌های نظارتی در کارگروه مبارزه با فساد اداری، به صورت جدی، تفصیلی و کارشناسی، عملکرد هفت دستگاه اجرایی مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت و موارد لازم به مسئولان این دستگاه‌ها گوشزد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با ارائه گزارشی در این نشست تعداد کل خدمات ثبتی ارائه شده در اردیبهشت سال جاری را ۹ میلیون و ۲۱ هزار و ۷۸۹ فقره عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد و در این میان، خدمات ثبتی الکترونیکی‌شده ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بابایی با اشاره به افزایش ۹ درصدی توسعه صدور اسناد در اردیبهشت سال جاری نسبت به اردیبهشت سال ۱۴۰۰ گفت: رشد ۳۰ درصدی در صدور اسناد مالکیت اراضی و ساختمان‌های فاقد سند، افزایش ۴۳ درصدی در صدور اسناد مالکیت مربوط به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، رشد ۷۲ درصدی در صدور اسناد حوزه اراضی کشاورزی و افزایش ۲۳۱ درصدی صدور اسناد مالکیت در حوزه اراضی موات، از جمله مصادیق افزایش ۹ درصدی توسعه صدور اسناد در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته هستند.

وی افزود: میزان وصول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مطالبات بانک‌ها در اردیبهشت ماه ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بابایی همچنین از ثبت ۴۵ هزار و ۶۴۸ ازدواج در اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت که این آمار نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

 تعیین تکلیف زندانیان محکوم به قصاص  

القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره  به دستور رئیس عدلیه در جلسه نهم خرداد شورای عالی قوه قضائیه ناظر بر رسیدگی به وضعیت محکومان مدعی بلاتکلیفی و همچنین تعیین تکلیف زندانیان محکوم به قصاص و تلاش برای جلب رضایت اولیاء دم در زندان زنان قرچک، اظهار کرد: بلافاصله پس از این دستور، یک هیئت ۶ نفره از مدیران و مسئولان قضایی استان تهران در زندان زنان قرچک مستقر شدند تا بدون استثناء وضعیت تمامی زندانیان را بررسی کنند؛ پرونده‌های همه زندانیان از شعب استخراج شده و بررسی بر روی این پرونده‌ها در دست اقدام است؛ تا کنون با مورد و پرونده‌ای که بلاتکلیف باشد و قضات باید آنها را تعیین تکلیف می‌کردند مواجه نشدیم اما با چندین مورد روبرو شدیم که افراد به دلیل عدم توانایی در تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برند.

وی از اِعمال ارفاقات قانونی برای برخی زندانیان زندان زنان قرچک نیز خبر داد و گفت: تعدادی از زنان زندانی ندامتگاه قرچک به کمیسیون عفو معرفی شدند و مرخصی یا آزادی مشروط برخی زندانیان دیگر این ندامتگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

القاصی‌مهر همچنین با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس دستگاه قضا ناظر بر بررسی وضعیت مجموعه قضایی شهرستان پیشوا، از بازدید خود و همکارانش از این مجموعه قضایی طی روزهای گذشته و ملاقات‌های چهره به چهره با کارکنان و مراجعه‌کنندگان خبر داد و به ارائه گزارشی ازروند طی شده برای برخی از پرونده‌های کثیرالشاکی شهرستان پیشوا پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان قرچک ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نسبت به اردیبهشت سال گذشته دیوان عدالت اداری ارائه گزارشی صدور اسناد پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول