Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@19:45:11 GMT

مهار کرونا دستاورد ملموس دولت سیزدهم است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۳۱۱

مهار کرونا دستاورد ملموس دولت سیزدهم است

تهران- ایرانا- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مهار کرونا دستاورد ملموس دولت سیزدهم و نتیجه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان بود که باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست با بیان اینکه در بیش از دو سال گذشته که کشور درگیر بیماری کرونا بود کادر درمان و کادر آموزش کشور شرایط سختی را داشتند کادر آموزش برای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان و کادر درمان نیز برای مقابله با این ویروس و این بیماری با مشکلاتی روبرو بود، گفت: باید به دلیل مهار بیماری کرونا و به صفر رسیدن آمار فوتی ناشی از این بیماری از کادر درمان کشور و وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موفقیت با تلاش مجدانه دولت آیت‌الله رئیسی و وزارت بهداشت دولت سیزدهم حاصل شده و دولت با تلاش شبانه‌روزی خود به این موفقیت دست پیدا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تامین ماسک هم با مشکل مواجه بودیم و کشورهای غربی ما را در این حوزه هم تحریم می‌کردند که البته کاهلی دولت قبل هم مشکلات را بیشتر می‌کرد.

زاهدی افزود: اگر دولت قبل همانند دولت فعلی برای تامین نیاز کشور به ماسک و دارو و واکسن تلاش مجدانه داشت ما با آمار بالای فوتی ناشی است بیماری کرونا مواجه نبودیم.

وی اظهار داشت: تجربه کرونا نشان داد که ما همواره باید به توان داخلی خود تکیه کنیم و برای تامین نیازهای‌مان به غرب و شرق چشم ندوزیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: ایران در ابتدای شروع بیماری کرونا پول خرید ماسک‌ها را پرداخت می‌کرد اما دولت‌های اروپایی از صادرات این محصولات به ایران جلوگیری می‌کردند و فقط سازمان بهداشت جهانی مقادیر اندکی ماسک و دارو به ما تحویل می‌داد که پاسخگوی نیاز کشور نبود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، محمدمهدی زاهدی ، ویروس کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمدمهدی زاهدی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی بیماری کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم