Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:29:18 GMT

تاثیر بازارهای موازی بر سقوط سنگین بورس

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۴۱۶

تاثیر بازارهای موازی بر سقوط سنگین بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت بیش از ۲۷ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی رسید. در معاملات روز دوشنبه شانزدهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با سقوط ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۹ هزار و ۶۵۰ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار و ۶ واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریزش ۹ هزار واحدی بیشترین سقوط شاخص هم وزن در ۷ ماه اخیر است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۶۵ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد قرار گرفت. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه نزدیک به ۵ برابر بیشتر شده است.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۵۴ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نماد‌های فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های «فولاد»، «شپنا» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «بفجر»، «مبین» و «فارس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «زاگرس» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «زقیام» و «حخزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، تجلی و آریا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴۸ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.   بیشتر بخوانید: بررسی عملکرد بازار سرمایه در دومین هفته خرداد ماه ۱۴۰۱
امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۳۷ درصد افزایش یافت و ۴۱۳ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۲ درصد افت کرد و در رقم ۶۰ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد کایزد (شرکت فرانسوز یزد) با صف خرید ۴۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کایزد، نماد‌های آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) و تکنو (شرکت تکنوتار) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) تعلق داشت که ارزش آن ۵۲ میلیارد تومان بود. پس از سآبیک، نماد‌های حکشتی، خگستر، ددانا و سصف‌ها بیشترین صف فروش را داشتند.   در همین رابطه حمیدرضا میرمعینی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بازار امروز پس از دو روز تعطیلی شروع به کار کرد که با توجه به معملات هفته های گذشته، پیش بینی می شد که بازار با یک افت عظیمی همراه باشد.   میرمعینی گفت: امروزه بازارهای موازی دیگری بر بازار بورس تاثیر گذار هستند که نرخ دلار یکی از آن ها است اما انتظار می رود بازار در هفته آینده به روند مثبت خود ادامه دهد.   وی ابراز کرد: بازار سرمایه پس از دو روز بازگشایی از تغییر و تحولات نرخ دلار عقب مانده بود که انتظار می‌رود بازار سهام بتواند تورمی که در اقتصاد حاکم است را جبران کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت عملکرد بازار سرمایه در سال 1401 میلیارد تومان بیشترین تأثیر نسبت به روز امروز ارزش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز