Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان تهران گفت: مجوزی برای تخریب خانه تاریخی کوچه بخارا در خیابان سپهسالار صادر نشده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش مالک خانه تاریخی کوچه بخارا در محدوده باغ سپهسالار جهت دریافت مجوز تخریب و نوسازی خانه مذکور از اداره میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری منطقه 12، پرهام جانفشان از عدم صدور هرگونه مجوز تخریب و نوسازی برای ملک مورد اشاره خبر داد و گفت: با توجه به ارزش‌های معماری و فرهنگی این بنا با انجام مکاتبه‌ای با شهردار وقت منطقه 12 اعلام شد حفظ این خانه تاریخی الزامی بوده و تخریب و نوسازی آن ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان تهران عنوان کرد: با توجه به اهمیت بناهای تاریخی محدوده سپهسالار از یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی خواسته شده است با دقت نظر بیشتری از این محدوده بازدید روزانه داشته باشند.

گفتنی است این خانه به نوعی از آخرین دانه‌های باقی‌مانده خانه‌های تاریخی در خیابان و محله باغ سپهسالار واقع در حد فاصل خیابان سعدی شمالی و خیابان جمهوری ودر نزدیکی میدان مخبر الدوله تهران است.

باغ سپهسالار نام یکی از باغ‌های قدیم تهران در زمان قاجاریه بوده که متعلق به میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی، صدراعظم ناصرالدین شاه بوده و در محدوده میدان بهارستان قرار داشته است و در حال حاضر خیابان باغ‌سپهسالار (خیابان صف) از آن باقی مانده‌است.

شایان ذکر است خیابان باغ سپهسالار پس از تخریب خانه های قدیمی به مرکز فروش کیف و کفش در تهران تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار باستانی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آثار باستانی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تخریب و نوسازی باغ سپهسالار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس