Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،معاون اجرایی رییس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان خوزستان درباره طرح توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: این کارگروه دو محور اساسی داشت که یکی تامین منابع برای اجرای طرح های عمرانی و دیگری تامین تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی بود.

سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست عصر کارگروه طرح توسعه شهرستان های خرمشهر و آبادان که به تکالیف بانک ها اختصاص داشت در گفت و گو با ایرنا گفت: این کارگروه دو محور اساسی داشت یکی تامین منابع برای اجرای طرح های عمرانی و دیگری تامین تسهیلات برای طرح های اقتصادی و اشتغالزایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نشست صبح جمع بندی خوبی داشتیم و شمار قابل توجهی از طرح را به نتیجه رساندیم که در جلسه بعدی نهایی می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اما در حوزه طرح های اقتصادی عصر امروز نمایندگانی از تهران و مدیران بانک های عامل استان در این نشست حضور داشتند و منابع خوبی برای شروع و تکمیل طرح های اقتصادی پیش بینی شد که جمع بندی آن اعلام می شود.

مرتضوی  که امروز به منظور جمع بندی نهایی طرح توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر  به آبادان سفر کرد،  ابتدا از روند آواربرداری متروپل بازدید کرد و در ادامه به محل احداث سدهای سه گانه و قفل کشتیرانی شبکه آبیاری آبادان و خرمشهر رفت. 

معاون اجرایی رییس جمهور بلافاصله با حضور در فرمانداری سومین و آخرین نشست کارگروه طرح توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر را با حضور مسوولان برگزار کرد که قرار شد «طرح توسعه آبادان ‌و خرمشهر» طی هفته‌های آینده تصویب شود و امسال منابع لازم برای اجرای آن در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم برکات این مصوبات را ببینند.

رئیس جمهور ٢٧ اسفند سال گذشته در سفر پروژه ای به استان خوزستان دستور داد تا  «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر وآبادان»  تدوین شود.  به همین منظور آیت الله رئیسی به معاون اجرایی خود مأموریت داد تا این طرح دنبال شود و بلافاصله پس از این حکم فروردین ماه نخستین کارگروه طرح توسعه شهرستان های خرمشهر در تهران و دومین نشست هم  در استان خوزستان برگزار شد. 

مرتضوی هم چندی پیش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که این طرح مراحل پایانی تدوین را می‌گذارد و دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح توسعه شهرستان آبادان و خرمشهر طرح های اقتصادی معاون اجرایی برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم