Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از افراد، بین دو گزینه سرمایه گذاری در طلا و سرمایه گذاری در مسکن برای انتخاب تردید دارند. اغلب مردم به صرف این‌که اطلاعات کافی راجع‌به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ندارند، ممکن است از ورود به این حوزه اجتناب کنند. درحالی‌که اگر مطالعات خود را در زمینه سرمایه گذاری در مسکن کامل کنند و پیش از هر نوع اقدامی تحقیق کنند، می‌توانند سود‌ خوبی از این حوزه کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند یک فرصت سرمایه گذاری سودآور و قابل‌اعتماد برای ایجاد بازدهی قابل‌توجه باشد. می‌تواند جریان درآمدی منظمی ایجاد کند و درعین‌حال پرتفوی شما را با مزایای استثنایی مانند مزیت مالیاتی، تنوع و انتخاب سرمایه‌ گذاری کم‌خطر تکمیل کند.

از طرف دیگر، دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردم به ویژه ایرانی‌ها سرمایه گذاری در طلا را به هر نوع سرمایه گذاری پر‌سود دیگری ترجیح می‌هند. بسیاری از خانواده‌ها درایران، طلا را دارایی ارزشمندی برای تمام سال‌های عمر خود می‌دانند و آن را به عنوان میراث، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند. مزیت اصلی سرمایه گذاری در طلا این است که سرمایه گذاری شما بسیار انعطاف‌پذیر است. بسته به مقدار پولی که باید سرمایه گذاری کنید، می‌توانید 1 گرم، 5 گرم، 10 گرم یا هر مقدار طلا خریداری کنید. بنابراین اساساً، سرمایه گذاری در طلا می‌تواند از چند میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان بسته به توان خرید و دارایی شما، متغیر باشد.

رشد مالی بی‌مانند را با سرمایه گذاری در مسکن تجربه کنید

پیشرفت بازار ملک و مستغلات بر کسی پوشیده نیست و بدون شک سرمایه گذاری در مسکن، یکی از پر‌سود‌ترین سرمایه گذاری‌ها در تمام دنیا است. زمین به عنوان یک منبع محدود، تقاضای فزاینده‌ای با قیمت‌های تصاعدی دارد. برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، به مبلغی مشخص به‌عنوان پیش‌پرداخت نیاز دارید که این تامین مالی می‌تواند از طریق دریافت مبلغی به عنوان قرض از شخص، بانک و یا پس‌انداز شما باشد. میزان سرمایه گذاری در مسکن کاملاً به توان سرمایه گذاری شما بستگی دارد. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای سرمایه گذاری‌های بلند‌مدت ایده‌آل است. شما می‌توانید سرمایه‌ گذاری در طلا را برای کوتاه‌مدت و هم‌چنین بلند‌مدت برنامه‌ریزی کنید.

با‌این‌حال، سرمایه گذاری در طلا برای بلندمدت می‌تواند نرخ بازدهی بالاتری داشته باشد. اما خرید ملک و سرمایه گذاری در مسکن برای برنامه‌های کوتاه‌مدت مناسب نیست و حداقل تارگت شما باید برای میان‌مدت باشد. کسب درآمد بالقوه از املاک و مستغلات، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد درآمد منظم ماهیانه در قالب نقدینگی است. ملک خریداری شده می‌تواند به‌طور سالیانه اجاره و رهن داده شود. بنابراین از این طریق، شما درآمدی ماهیانه از اجاره منزل دریافت خواهید کرد.

مقایسه سرمایه گذاری در مسکن و سرمایه گذاری در طلا به لحاظ نوسانات

یکی ار مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه گذاری در مسکن این است که نوسانات این بازار محدود است و قیمت ملک هیچ‌گاه کاهش نمی‌یابد. البته صعود‌های ناگهانی را نیز تجربه نمی‌کند. درحالی‌که بازار طلا با نوسانات زیادی همراه است و اگر قیمت طلا کاهش یابد، ارزش سرمایه گذاری شما نیز کاهش می‌یابد. بنابراین نوسانات بازار املاک و مستغلات در مقایسه با نوسانات سرمایه گذاری در طلا و سایر گزینه‌های سرمایه گذاری در معرض نوسانات کمتری است. بازار طلا نسبت به املاک و مستغلات پر از نوسان است و همان‌طور که می‌بینید، ارزش طلا تقریبا هر روز تغییر می‌کند.

مقایسه املاک و مستغلات با طلا به لحاظ نقدینگی

املاک و مستغلات در مقایسه با طلا نقدینگی کمتری دارند. فروش ملک شما ممکن است به چند روز یا حتی چند ماه فرصت و صبرکردن نیاز داشته باشد. هم‌چنین این پروسه شامل کاغذبازی و پرداخت حق تمبر در حین فروش ملک است که این روند را طولانی و پیچیده می‌کند. خرید و فروش طلا یک فرآیند ساده است. طلا یک دارایی نقدی است که در هر زمان بخواهید، می‌تواند به یکی از فروشگاه‌های طلا و جواهرات بروید و آن را بفروشید. بنابراین فروش آن به تشریفات خاصی نیاز ندارد و سریعا قابل نقدکردن است.

مقایسه بازار املاک و مستغلات و بازار طلا به لحاظ بازدهی

طبق آمار و ارقام منتشرشده، سرمایه گذاری در مسکن به‌طور متوسط ​​8 درصد بازدهی داشته است که در مواردی به 15 درصد یا بیشتر نیز رسیده است. هم‌چنین با وجود رشد درصد اجاره منازل، بازده اجاره در ایران حدود 9 تا 20 درصد است که کمتر از سایر گزینه‌های سرمایه گذاری است. با‌این‌حال، اگر به روی دیگر سکه نگاه کنید، املاک و مستغلات می‌توانند درآمد ماهانه منظمی ایجاد کنند که سرمایه گذاری در طلا نمی‌تواند چنین درآمدی داشته باشد. املاک و مستغلات می‌تواند یک گزینه سرمایه گذاری بلندمدت جذاب باشد که در آن ارزش ملک در طول زمان افزایش می‌یابد. علاوه‌براین، زمانی‌که بازار بهبود می‌یابد، ارزش ملک شما نیز افزایش می‌یابد. اما در مورد بازدهی سرمایه گذاری در طلا، آیتم‌های مختلفی نظیر سیاست، قیمت دلار، قیت جهانی طلا و میزان نقدینگی یک کشور مؤثر است.

حباب سکه چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

تعیین قیمت واقعی یک کالا کمی پیچیده است. در نتیجه به سختی می‌توان فهمید قیمت کالایی که خریدیم حباب داشته و نباید روی آن سرمایه گذاری می‌کردیم. سکه نیز مانند هر دارایی دیگری ارزشی ذاتی دارد. در واقع وقتی قیمت معاملاتی سکه در بازار از این رقم بالاتر باشد، سکه حباب مثبت دارد و اگر پایین‌تر از ارزش ذاتی خود باشد حباب منفی دارد. حال که متوجه شدید حباب سکه چیست در ادامه به میزان محبوبیت سرمایه گذاری در طلا می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در طلا و دلایل محبوبیت آن

دلایل مختلفی برای سرمایه‌ گذاری در طلا وجود دارد؛ به همین علت است که اغلب مردم، این نوع از سرمایه گذاری را به هر سرمایه گذاری دیگری ترجیح می‌دهند. در این بخش دلایل محبوبیت سرمایه گذاری در طلا را نسبت به سایر گزینه‌های سرمایه گذاری بررسی می‌کنیم.

حفظ ارزش خود

برخلاف ارز کاغذی، طلا ارزش خود را در طول اعصار مختلف حفظ کرده است. مردم به طلا به عنوان راهی برای انتقال و حفظ ثروت خود از نسلی به نسل دیگر نگاه می‌کنند.

تاثیر‌پذیری کم از تورم

طلا ثابت کرده است که یک محافظ عالی در برابر تورم است زیرا قیمت طلا با افزایش قیمت سایر اجناس و لوازم ضروری زندگی افزایش می‌یابد.

بدون نیاز به اجرای تشریفات قانونی

در مورد طلا، هیچ تشریفات قانونی یا قرارداد کاغذی برای معتبرکردن آن وجود ندارد. هم‌چنین برای انجام تعهدات قراردادی نیازی به واسطه نیست.

نقدینگی بالا و  قابلیت حمل آسان

سرمایه گذاری در طلا به ویژه، خرید سکه‌ها و شمش‌های طلا ایده‌آل هستند، زیرا سرمایه گذاری قابل حمل و نقدینگی بالایی دارند. شما می‌توانید طلا را در هر نقطه از جهان حمل کنید و در هر نقطه از جهان در عرض چند دقیقه می‌توانید آن را بفروشید.

بدون نیاز به هزینه نگه‌داری و حمل

برخلاف املاک و مستغلات، طلا نیازی به نگه‌داری ندارد. شما به سادگی می‌توانید آن را تا زمانی‌که به آن نیاز پیدا کردید، در گاوصندوق نگه دارید و خرج اضافی بر روی دست شما نمی‌گذارد. درحالی‌که سرمایه ‌گذاری در مسکن برابر است با هزینه‌های بی‌پایان تعمیرات و نوسازی! علاوه‌براین شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه حمل، هزاران گرم طلا را در خانه خود نگه دارید. البته منطقی است که آن را به صندوق امانات بانک بسپارید.

امکان سرمایه گذاری حتی با مبالغ کم

شما می‌توانید با حداقل 1 گرم طلا شروع به سرمایه‌گذاری در این بازار کنید. توصیه می‌شود مبنای سرمایه گذاری در طلا را بر خرید سکه‌ و یا شمش طلا به جای خرید جواهرات بگذارید. زیرا جواهرات مشمول هزینه‌هایی همچون اجرت ساخت می‌شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه گذاری در طلا سرمایه گذاری در مسکن سرمایه گذاری در املاک و مستغلات سرمایه گذاری در مسکن سرمایه گذاری در طلا سرمایه گذاری گذاری در طلا شما می توانید هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)