Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:36:40 GMT

آموزش و پرورش در تولید فرهنگ و تربیت نیرو نقش کلیدی دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۶۶۶

آموزش و پرورش در تولید فرهنگ و تربیت نیرو نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسین مردان پور ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش از حیث گستره جغرافیایی و انسانی بیشترین مخاطب را دارد و همه خانواده‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اصلی ترین نقش سازندگی را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و رهبری نیز نگاه ویژه ای به آموزش دارد، اظهار داشت: تولید فرهنگ، تربیت نیرو و تولید دانش و ساختار از عناصر تمدن ساز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان پور تصریح کرد: نقد و بررسی تولید محتوای کتب درسی در آموزش و پرورش و کمک به تربیت دینی دانش آموزان، از همکاری خوب دفتر همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بوده و در نقد و بررسی برخی کتب درسی به این نتیجه رسیدیم جریان نفوذ در لایحه‌های آموزش و پرورش با اجرای سند ۲۰۳۰ وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ نمونه بارزی از نفوذ دشمن در همه عرصه‌ها و ساختارهای نظام بالاخص آموزش و پرورش است.

مردان پور بیان داشت: مدیران مدارس و کارشناسان نقش مهمی در عرصه تعلیم و تربیت دارند که باید انسان‌هایی مؤمن، انقلابی، دغدغه مند و توانمند در این عرصه برای تعالی آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

کد خبر 5507862

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد حسین مردان پور بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز نماهنگ سلام فرمانده آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در دیدار با جمعی از معلمان خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته معلم در مسجد رضوان اهواز انجام شد، بر اهمیت تکریم معلمان به عنوان مهمترین نقش‌آفرینان عرصه تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: توجه به سه ضلع خانواده، معلم و دانش‌آموز، اساس فعالیت‌های تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است و بر این اساس، امروز آموزش و پرورش باید بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود مدیران جهادی نعمت است. مدیران جهادی با ایفای نقش فعال در برنامه‌های تحولی، گام‌های ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف و به ویژه مجموعه تعلیم و تربیت برمی‌دارند. آموزش و پرورش با فعالیت‌های جهادی، مثمر ثمر بوده است‌.

امام جمعه اهواز گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوعی در اداره‌کل و مناطق ۴۰ گانه در نظر گرفته شده است که در این راستا امروز خدمت نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم. همچنین برنامه دوره ای خدمت اعضای مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زیارت گلزار شهدا و گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همچنین در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم جشن متفاوتی برگزار شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش