Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:29:46 GMT

شرکت‌های آلاینده اراک به موارد زیست محیطی توجه کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۷۴۲

شرکت‌های آلاینده اراک به موارد زیست محیطی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک داود قربانی بعد از ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه صحن علنی شورای شهر، اظهار کرد: ما در شورای شهر سوگند یاد کرده ایم که مدافع حقوق شهروندان باشیم و این دفاع از حقوق شهروندان فقط محدود به شهرداری نیست، بلکه حوزه کاری شورای شهر بیش از شهرداری است.

وی افزود: هر موضوعی که نگرانی شهروندان را بر می انگیزد بی شک موجب نگرانی نمایندگانشان خواهد بود، خصوصا محیط زیست که همگان شاهدیم گاها میزبان ریزگردهای کشورهای همسایه هستیم چه رسد به حریم یا شهر یا استان‌های همجوار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: بنابراین برخورداری از محیط زیست سالم یکی از حقوق اساسی مردم است و در قانون اساسی نیز به آن پرداخته شده و باید مورد توجه مردم و دستگاه های دولتی باشد.

قربانی بیان کرد: در صورت عدم توجه شرکت‌ها و مجموعه های آلاینده به موارد زیست محیطی، یقینا شورای شهر اقدام قانونی می کند و از طریق مراجع قضایی پیگیری های لازم را به عمل خواهد آورد و قطعا برای پیگیری حقوق مردم، ساز و کارهای قانونی وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر شورای اسلامی شهر اراک تا کنون در رابطه با فعالیت شرکت املاح معدنی با مماشات و صبر برخورد کرده به این معنا نیست که وضعیت همینطور ادامه خواهد یافت، این شرکت به گواه اکثریت صاحب نظران حوزه محیط زیست با اقدامات خود موجب آسیب های جبران ناپذیری به تالاب میقان این موهبت خدادادی و ارزشمند حوزه شهر اراک شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک، افزود: این شرکت با فعالیت های خود موجب آلودگی محیط زیست تالاب و تبدیل آن به منشا ریزگرد شده است که اگر لازم باشد نظرات کارشناسی مستند به مراجع ذی صلاح ارائه خواهد شد.

قربانی گفت: این شرکت تا کنون حتی یک ریال بابت حق آلایندگی به مردم اراک پرداخت نکرده است ، بنابراین تذکر برادرانه می دهم اگر بنا دارید با اصلاح رویه موجود از نابودی تالاب میقان جلوگیری کرده و در کنار تالاب میقان شرکت شما بدون ایراد آسیب به محیط زیست به کار خودش ادامه دهد، لطفا پاسخگوی افکار عمومی و نمایندگان مردم باشید؛ صورت مسئله را پاک نکنید و بپذیرید که شرکت شما موجب مرگ هزاران پرنده و آسیب به تالاب میقان و همچنین آسیب به مردم منطقه و شهروندان اراکی شده است، در غیر این صورت دیر نیست روزی که بساط این شرکت از مجاری قانونی و به وسیله مردم برچیده شود.

وی تصریح کرد: ما راضی به آسیب مالی به بخش صنعت کشورمان نیستیم ولی گویا گوش دوستان ما در شرکت املاح معدنی به نصایح بدهکار نیست، آقای مدیر عامل حداقل انتظار از شما اصلاحات فوری در وضعیت کارخانه زیر نظر کارشناسان مورد تایید محیط زیست و شورای شهر و پرداخت حق آلایندگی می باشد انشالله که منظور شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: تالاب میقان حق آلایندگی شرکت ها محیط زیست سالم تالاب میقان شورای شهر محیط زیست شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست