Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار رشت از برخورد قاطع با مافیای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در رشت با ورود دستگاه قضا خبر داد و گفت: نزدیک‌ به ۹ هزار رأی تخریب در رشت داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیرحسین علوی عصر امروز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و‌ سازهای غیرمجاز با اشاره به آمار فزاینده ساخت و سازهای بدون سند در رشت اظهار داشت: از سال 96 تا 1400 بیش از 700 رای تخریب در این شهر انجام شد که نسبت به آمار بیش از 9 هزار رأی تخریب شاید آمار بالایی نباشد اما قابل توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت با اشاره به ورود دستگاه قضا با همکاری مجموعه انتظامی برای تخریب و برخورد با خلاف‌سازهایی که در شهر رشت قلدری می‌کنند گفت: در ایام اخیر چندین حکم تخریب ساخت وسازهای فاقد مجوز قانونی در رشت اجرا شد و برخورد قاطع با مافیای خلاف‌سازی در رشت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک‌ به 9 هزار رأی تخریب در رشت داریم که بسیاری از آن‌ها در مناطق حاشیه شهر هستند و به راحتی قابلیت تخریب ندارند لذا لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که به سمت استحکام‌سازی هدایت شوند یا اقدام قاطع دیگری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجازی که در داخل جنگل‌های گیلان انجام می‌شود اظهار داشت: مجوزهای غیرقانونی که گاهاً برای افراد صادر می‌شود مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

میرحامد اختری گفت: مجوزهایی که برای توسعه روستاها باید در اختیار مردم روستا قرار گیرد از فروش آن‌ها به افراد غیربومی جلوگیری شود و دستگاه‌های مربوطه صدور مجوز نیز به هیچ عنوان بدون هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی استان مجوز صادر نکنند.

شاخص فلاکت گیلان از میانگین کشوری پیشی گرفت/ وقتی نخبگان اقتصادی جایی در تصمیم‌گیری‌ها‌ ندارندکم مصرف‌های استان گیلان در بخش صنعت و کشاورزی تشویقی می‌گیرند50 بنای تاریخی و شاخص در استان گیلان مرمت و ساماندهی شد

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و سایر دستگاه‌ها نیز خواست حتماً قبل از ارائه خدمات‌ استعلام لازم را از اداره‌کل منابع طبیعی استان کسب کنند تصریح کرد: بیشترین تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به شهرستان تالش بوده است.

اختری افزود: طبق تبصره ذیل ماده 55، اداره‌کل منابع طبیعی اختیار دارد بدون ورود دستگاه قضا مستقیماً برای تخریب برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز ورود کند و در این راستا 211 فقره در فروردین ماه با ورود مستقیم منابع طبیعی استان تخریب شد و در اردیبهشت ماه امسال نیز در 73 فقره تخریب انجام شد.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازهای غیرمجاز ساخت وسازهای منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه آرد برخورد می‌شود.
محسن صیادی افزود:در طرح تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی نانوایی، توسط مدیریت بازرسی نظارت اصناف، از ابتدای سال ۴۲۸ مورد بازرسی از نانوایی‌ها شهر انجام پذیرفته است.
مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد